دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عالمی در گفت‌وگو با آنا:

شرایط برابری با انگلیس داریم/ تمامی مدعیان قهرمانی با استرس بازی می‌کنند

شرایط برابری با انگلیس داریم  تمامی مدعیان قهرمانی با استرس بازی می‌کنند
هافبک سابق تیم ملی گفت: ایران و انگلیس پیش از شروع مسابقه شرایط برابری دارند اما شرایط فنی و تاکتیکی دو تیم با همدیگر تفاوت دارد.
کد خبر : 815450

ایمان عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره حضور تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و دیدار با انگلیس در نخستین گام اظهار داشت: فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا با انجام دیدارهای تدارکاتی در روزهای فیفادی کمک کند تا تیم ملی به هارمونی لازم دست یابد. بازیکنان طراز اول ما در اروپا بازی می‌کنند و بازیکنان خوب دیگری هم داریم که موفق شدند نظر کی‌روش را جلب کنند. سرمربی تیم ملی کشورمان علاوه بر این دوره که سومین حضورش با ایران در جام جهانی است دو مرتبه دیگر هم در جام جهانی حضور داشته و در پنجمین حضورش به عنوان سرمربی با تجربه بسیار زیادی در مسابقات حاضر می‌شود. انتظار می‌رود با انتخاب‌هایی که صورت گرفته شاهد نتایج خوبی از تیم کی‌روش باشیم. 

**انگلیس می‌خواهد به عنوان سرگروه صعود کند

وی ادامه داد: بازی انگلیس جذاب خواهد بود. فکر می‌کنم با توجه به ظرفیتی که داریم نمایش زیبایی را از از خود ارائه کنیم. انگلیس تیم فوق‌العاده خطرناکی است و نفراتی دارد که به غیر از یکی از آنها، مابقی در لیگ برتر این کشور که بهترین لیگ دنیاست بازی می‌کنند. انگلیس آمده تا یکی از تیم‌های مراحل پایانی جام جهانی باشد. البته این تیم بدون عیب نیست و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در اختیار دارد که در بازی اول به هماهنگی کامل نمی‌رسند. این بازی در همه تورنمنت‌ها مهم است و تمامی مدعیان قهرمانی با استرس و نگرانی این مسابقه را برگزار می‌کنند. بازی اول نقش تعیین کننده‌ای برای شکل‌گیری روند کار در ادامه مسابقات است. انگلیس هم از این قضیه مستثنی نیست و می‌خواهد به عنوان سرگروه صعود کند برای همین با گذشت زمان و ناکامی در گلزنی نظم تیمی‌اش به هم می‌ریزد.

**شرایط برابری با انگلیس داریم

هافبک سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: تیم‌های ملی ایران و انگلیس پیش از شروع مسابقه شرایط برابری دارند اما شرایط فنی و تاکتیکی دو تیم با همدیگر تفاوت دارد. بستگی به استراتژی تیم ملی ایران دارد که به نوعی ظاهر شود که انگلیس مطابق میلش بازی کند. باید دید کی‌روش چه برنامه‌هایی در دفاع و حمله دارد. ما هشت سال قبل مقابل آرژانتین به شکلی بازی کردیم که حتی شانس داشتیم پیش از خوردن گلی که لیونل مسی در دقایق پایانی زد دروازه آرژانتین را باز کنیم. همان استراتژی که در آن بازی و در جام جهانی قبلی مقابل اسپانیا و پرتغال داشتیم با دقت بیشتری برابر انگلیس پیاده کنیم برابر این تیم می‌توانیم موفق باشیم. با اندکی تفاوت این استراتژی را در دیدارهای دوستانه برابر اروگوئه و سنگال پیاده کردیم که یک پیروزی و یک تساوی به دست‌ آوردیم. پیاده کردن صحیح استراتژی مدنظر کارلوس کی‌روش می‌تواند باعث کسب نتیجه مطلوب تیم ملی برابر انگلیس شود.

**نمی‌توانیم کیفیت تیم ملی را قضاوت کنیم

عالمی درباره اینکه ایران می‌تواند با زدن گل اول مسابقه جریان بازی را به سود خود کند، تصریح کرد: نقطه قوت تیم ملی با احترام به سازمان دفاعی تیم، ۵۰ متر رو به جلو است. جایی که عناصری چون علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، علی قلی زاده، وحید امیری و ... را داریم. قطعاً می‌توانیم روی دروازه انگلیس خطرساز ظاهر شویم. باید ببینیم شرایط بازی به چه شکلی پیش می‌رود و خط هافبک ما می‌تواند مهاجمان را تغذیه کند. تا زمانی که بازی اول برگزار نشود نمی‌توانیم کیفیت تیم ملی را قضاوت کنیم. باید بازی برگزار شود تا ببینیم استراتژی کی‌روش تا چه اندازه اثرگذار شود. جام جهانی تورنمنت خاصی است و فرصت اشتباه در این جام نداریم. امیدورام بازیکنان تیم ملی روزشان باشد تا بهترین نمایش را مقابل انگلیس داشته باشند. شکل بازی ما در کسب نتیجه خیلی تعیین‌کننده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته