دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1401 - 13:11
ناشری که ۴۷میلیون نسخه کتاب تولید کرد؛

آیین بزرگداشت «مصطفی زمانی» برگزار شد

آیین بزرگداشت «مصطفی زمانی» برگزار شد
آیین تجلیل و بزرگداشت پیشکسوت نشر «مصطفی زمانی» مدیر انتشارات پیام زیارت امروز شنبه ۲۸ آبان‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر : 815399

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، آیین تجلیل و بزرگداشت پیشکسوت نشر «مصطفی زمانی» مدیر انتشارات زیارت با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه ۲۸ آبان‌ماه ساعت ۱۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

در مراسم بزرگداشت مصطفی زمانی یاسر احمدوند، میثم نیلی، محمد سرشار، محمد زائری، مهدی رمضانی، علی رمضانی، مرتضی احمد آخوندی، نادر قدیانی حضور داشتند.

** رمضانی: رسالت افرادی هم‌چون زمانی، رساندن پیام امام (ره) به مردم بود

در این نشست علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار داشت: آقای زمانی از اولین‌های حوزه نشر انقلاب اسلامی هستند، بزرگ‌ترین رسالت افرادی هم‌چون زمانی، رساندن پیام امام (ره) به مردم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه چاپ و توزیع گسترده بیانات امام و همچنین رساله ایشان از مهم‌ترین حرکات آقای زمانی بود ابراز داشت: این ناشر در مسیر تولید و نشر کتاب در حوزه کودک و نوجوان راه را بر منافقین و ضد انقلاب بست و رسیدن تیراژ کتاب‌ها تا ۵۰۰ هزار نسخه از بزرگترین فعالیتهای ایشان بود.

** صفار هرندی: قدرت عمل، تواضع و پایبندی به ارزش‌های انقلاب از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیر انتشارات زیارت است

محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست با بیان اینکه تلاش داشتم با حضور در این نشست به مردی که حق بزرگی بر گردن نشر انقلاب دارد، خسته نباشید بگویم، تصریح کرد: در روز‌هایی که منافقین و توده‌ای‌ها با افکار سمی خود فضای اندیشه و تعقل درست را از جوانان ما می‌ربودند، امثال آقای زمانی با دستان خالی در پی نشر اندیشه امام راحل و اسلام ناب بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش قدرت عمل، تواضع و پایبندی به ارزش‌های انقلاب را از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیر انتشارات پیام زیارت برشمرد و متذکر شد: آخرین تصویری که از آقای زمانی دارم تلاش‌های فراوان ایشان در دوره وزارت خودم است که چگونه در مسیر رشد فرهنگ مطالعه و همچنین تربیت نیرو‌های در تراز انقلاب در حوزه نشر تلاش می‌کرد.

** نیلی: مسیر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی حوزه انقلاب اسلامی با قدرت ادامه می‌یابد

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اذعان به اینکه بچه‌های نسل ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ خاطرات زیادی با آثار منتشر شده توسط آقای زمانی دارند توضیح داد: آثار منتشر شده ایشان تأثیر بسزایی در مسیر رشد و اعتلای آن نسل داشت.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اینکه مراسم‌هایی از قبیل تجلیل از پیشکسوتان ادامه‌دار خواهد بود به اهتمام و حمایت ویژه مجمع ناشران در جهت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی حوزه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت این مسیر باید با قدرت ادامه پیدا کند.

این گزارش اضافه می‌کند؛ مصطفی زمانی، متولد سال ۳۱ در تهران است که از سال ۵۳ کار نشر را آغاز کرده و دو نشر پیام آزادی و پیام زیارت را تأسیس کرده و هم‌اکنون مدیرعامل نشر زیارت است. نشر پیام آزادی در سال ۵۷ تأسیس شده و تا سال ۹۰ حدود ۷۰۰ عنوان کتاب، معادل ۴۵ میلیون نسخه چاپ و توزیع کرده است.

وی همچنین انتشارات زیارت را در سال ۹۲ تأسیس کرده و با همکاری انتشارات پیام بهاران حدود ۲۵۰ عنوان کتاب معادل ۲ میلیون نسخه تولید و توزیع کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته