دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 13:31
با حضور وزرای فرهنگ و دادگستری؛

ششمین همایش ملی مالکیت ادبی، هنری برگزار می‌شود

مدیر کل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «ششمین همایش مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط ١٣ اردیبهشت با حضور علی جنتی و مصطفی پورمحمدی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری در محل کتابخانه ملی برگزار می‌شود.»
کد خبر : 81539

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: «این سومین همایش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم (تدبیر و امید) به شمار می آید که با هدف تمرکز بر حمایت از آثار ادبی و هنری در فضای مجازی برگزار می‌شود.»


وی ادامه داد:‌ «در این همایش همچنین ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، حسین نوش آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند نفر از مسئولان فرهنگی و هنری و کشور نیز حضور یافته و به ایراد سخن می‌پردازند«.


حضور چند مهمان خارجی در همایش


دبیر ششمین همایش ملی مالکیت ادبی، هنری، و حقوق مرتبط در ادامه از حضور قطعی چند مهمان خارجی در این همایش خبر داد و گفت: «دو پروفسور و کارشناس متخصص از سازمان جهانی مالکیت فکری در این همایش حضور خواهند یافت.»


وی این مهمانان را از کشورهای سوئیس و از کارکنان سازمان جهانی مالکیت فکری و یک نفر از مجارستان عنوان کرد.


محورهای همایش


حیدری به محورهای مختلف این همایش هم اشاره کرد و گفت: «تلاش شده محورهایی که در کشور ما هنوز مباحث علمی آن به طور کامل بررسی نشده محورهایی همایش ما قرار بگیرد«.


مدیر کل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه فرهنگ‌سازی و پر کردن خلأهای اجرایی و علمی در زمینه حمایت از آثار ادبی و فکری و مالکیت معنوی را از جمله اهداف مهم این همایش عنوان کرد.


حیدری تصریح کرد: «نیازمند این هستیم که در زمینه حمایت از آثار ادبی و هنری با تمام جنبه های آن و به روز آوری آن حمایت کافی را انجام دهیم«.


دیگر اهداف و برنامه‌های همایش


وی اطلاع‌رسانی به پدیدآورندگان، واقف کردن آنها به حقوقشان و بعد از آن مصرف‌کنندگان را به حقوقی که باید رعایت کنند و تکالیفی که بر عهده دارند را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.


مدیر کل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «با توجه به عنوانی که برای سال انتخاب شده بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مهمترین عمل و اقدام ما در این حوزه تثبیت حقوق پدیدآورندگان است و بهترین اقدام برای اقتصاد مقاومتی وجود قوانین و مقررات جامع و کارآمد بدون موانع اجرایی است«.


تقدیر از پایان نامه‌ها


حیدری با یادآوری تقدیر از پایان نامه های مرتبط با مالکیت ادبی و هنری در سلسله همایش‌هایی که برگزار شده، اظهار داشت: ‌«سعی شده از این طریق علاوه بر ترغیب دانشجویان به حضور در همایش و ارائه پایان‌نامه‌های مرتبط با این موضوع، در تدوین این پایان‌نامه‌ها، مباحث علمی مغفول واقع شده در حوزه کپی رایت و مالکیت ادبی رو پوشش بدهیم«.


دعوت برای حضور در همایش حقوق مالکیت ادبی وهنری


دبیر ششمین همایش ملی مالکیت ادبی، هنری، و حقوق مرتبط در ادامه ضمن دعوت از همگان برای حضور در ششمین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری، و حقوق مرتبط در روز ١٣ اردیبهشت ماه جاری، اظهار داشت: «هیچ محدودیتی برای حضور افراد وجود ندارد و قصدمان فرهنگ‌سازی است و قرار نیست هزینه‌ای بابت ثبت نام در همایش دریافت شود در عین حال که قرار است گواهی‌های لازم برای این همایش و نشست علمی صادر شود«.


اصحاب فرهنگ و هنر حقوقشان را جدی بگیرند


مدیر کل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «تمامی اصحاب فرهنگ و هنر برای احترام به حقوق خودشان و شناخت شناسایی هر چه بیشتر و رسمیت بخشیدن به این حقوق، این حوزه را بیشتر جدی بگیرند مطالبه داشته و از این نشست ها و ظرفیت هایی که دولت دارد و زمانی را صرف این اقدامات انجام می دهد استقبال به عمل آورند«.


دعوت از صنوف مختلف


حیدری افزود: «تلاش ما بر این است که صنوف را به دلیل ارتباطی که با زیرمجموعه و بدنه خودشان دارند به عنوان اصحاب اهل قلم اصحاب فرهنگ و هنر وارد این همایش ها کنیم و از آنها بخواهیم که به عنوان مدعیان و مطالبه کنندگان رو به مجلس و دولت مطالبه قوانین روزآمد و حمایت های بیشتر را داشته باشند«.


برگزاری نشست های علمی و تخصصی


به گفته حیدری همزمان با برگزاری این همایش یک روزه چهار نشست علمی و تخصصی نیز با حضور اساتیدو متخصصان برگزار خواهد شد.


قرائت پیام دبیر کل وایپو


وی خاطرنشان کرد که در این رویداد همچنین پیام دبیر کل وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) توسط یکنفر از مهمانان خارجی قرائت میشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته