دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1401 - 14:07
معرفی کتاب؛

«بررسی عملکرد توربین آبی عمودمحور» روانه بازار نشر شد

«بررسی عملکرد توربین آبی عمودمحور» روانه بازار نشر شد
کتاب «بررسی عملکرد توربین آبی عمودمحور» (با استفاده از هیدرودینامیک محاسباتی) چاپ و به بازار نشر رسید.
کد خبر : 815389

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اردبیل، کتاب بررسی عملکرد توربین آبی عمودمحور (با استفاده از هیدرودینامیک محاسباتی) توسط حسن حسینزاده و بابک غلامی‌نیا اعضای هیئت علمی و محسن سیفی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تألیف و گردآوری شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است: منابع محدود انرژی‌های فسیلی از طرفی و آلودگی ایجاد شده ناشی از مصرف آن در محیط زندگی انسان سبب شده تا در دهه‌های اخیر بشر به فکر تأمین انرژی خود از منابع دیگری باشد. در این زمینه ایده ذخیره‌سازی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر موجود در طبیعت به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این نوع از انرژی از آن جهت مفید بوده که نه تنها آلودگی ایجاد نمی‌کند و در رسته انرژی‌های پاک قرار می‌گیرد؛ بلکه منابع آن نامحدود بوده و می‌توان گفت عمر آنها به اندازه عمر زندگی بشر روی کره زمین است.

با افزایش نگرانی‌ها درباره محیط‌زیست، تحقیقات درباره منابع تجدیدپذیر انرژی سازگار با محیط‌زیست افزایش یافته و تمرکز روی این منابع به دلیل افزایش آلودگی محیط‌زیست (آلودگی شیمیایی و حرارتی) افزایش تقاضای جهانی انرژی و کاهش ذخایر انرژی‌های فسیلی است. انرژی‌های تجدیدپذیر شامل انرژی خورشیدی، زیست‌توده، زمین‌گرمایی، برق‌آبی و بادی می‌شود. انرژی آبی یکی از این انرژی‌ها بوده که انتخاب‌های گوناگونی را در برابر پژوهشگران قرار داده و این انرژی اکنون یکی از سریع‌ترین میزان نرخ رشد در بین دیگر منابع تجدید پذیر را داراست.

کتاب«بررسی عملکرد توربین آبی عمود محور» روانه بازار نشر شد

توربین‌های آبی ساوینیوس ویژگی خود شروع‌کنندگی در سرعت‌های آب پایین و تولید گشتاور بالا را دارند و در سرعت‌های آب پایین خودبه‌خود شروع به حرکت می‌کنند و گشتاور بالایی را تولید می‌کنند؛ اما توربین‌های آبی عمودی داریوس این‌گونه نیستند؛ توربین‌های آبی داریوس کارایی و راندمان بالاتری نسبت به ساوینیوس دارند؛ اما بزرگ‌ترین عیبشان در مقایسه با توربین آبی عمودی ساوینیوس عدم خود شروع شوندگی آنها در سرعت پایین است.

کتاب بررسی عملکرد توربین آبی عمود محور (با استفاده از هیدرودینامیک محاسباتی) توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل به چاپ رسیده و به قیمت ۸۰ هزار ریال در کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته