دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

نگاهی به ۸ گروه جام ۲۲/کدامیک از مدعیان قهرمانی رقبای آسان‌تری دارند؟

نگاهی به ۸ گروه جام ۲۲ کدامیک از مدعیان قهرمانی رقبای آسان‌تری دارند؟
رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی از فردا آغاز می‌شود که مدعیان قهرمانی در گروه‌های متفاوتی قرار گرفته‌اند.
کد خبر : 815281

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال ساعت ۱۹:۳۰ فردا با برگزاری دیدار قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ و اکوادور آغاز می‌شود.

در ۲۱ دوره قبلی این رقابت‌ها برزیل با ۵ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضر در جام جهانی شمرده می‌شود و تنها تیمی است که در تمامی ادوار جام جهانی حاضر بوده است. ایتالیا غایب بزرگ جام بیست و دوم در کنار آلمان که در گروه E قرار دارد با ۴ قهرمانی در رده‌های بعدی هستند. در آستانه آغاز این دوره از رقابت‌های جام جهانی نگاهی اجمالی به شرایط ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در گروه‌های ۸ گانه می‌اندازیم.

 گروه A: اکوادور، هلند، قطر، سنگال

جام جهانی ۲۰۲۲ روز یکشنبه در حالی آغاز می‌شود که قطر میزبان رقابت‌های جنجالی خود را مقابل اکوادور در گروه A آغاز کرد. قطر یک تیم ضعیف است که به گروهی می‌رود که شامل هلند و سنگال بدون سادیو مانه نیز می‌شود، اگرچه این یکی از دو گروهی است که در این تورنمنت هیچ برنده قبلی جام را در اختیار ندارد. وقتی قرعه‌کشی انجام شد، هلند می‌توانست شکایت کمی داشته باشد چون کار زیاد دشواری برای صعود ندارد به‌خصوص اینکه سنگال بدون مانع حریف آسان‌تری است. نماینده آفریقا انتظار می‌رود به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کند. اکوادور به احتمال زیاد برای کسب مقام دوم گروه A با سنگال می‌جنگد و باید بهترین عملکرد خود را داشته باشد تا به مرحله حذفی این رقابت‌ها صعود کند. قطر مطمئناً به پیروزی در روز افتتاحیه متکی است تا بتواند رویاهای حضور در مرحله حذفی را در اولین حضور خود در جام جهانی تقویت کند و نباید میزبان را دست کم گرفت. 

گروه B - انگلیس، ایران، آمریکا، ولز

 رده‌بندی فیفا نشان می‌دهد که این سخت‌ترین گروه در مسابقات پاییزی امسال است و هر چهار تیم در رده ۲۰ تیم برتر فیفا قرار دارند. اگر انگلیس به عنوان برنده گروهی به مرحله حذفی جام جهانی صعود نکند، شوک بزرگی خواهد بود، انتظار نداریم که هیچ شگفتی در این بخش ایجاد شود، زیرا سه شیرها با خیال راحت از آن عبور می کنند. تردیدی وجود ندارد که ایران به عنوان یک کشور فوتبالی در سال‌های اخیر گام‌های رو به جلوی بزرگی برداشته است و شانس‌هایی برابر با آمریکا یا ولز برای ایستادن در رده دوم گروه B دارد. عدم تسلط یوزها در بخش تهاجمی تحت مدیریت کی روش بزرگترین مانع در مسیر صعود ایران است. آمریکا تیمی ناشناخته است اما حرف‌های زیادی در مورد کیفیت این تیم وجود دارد. ولز روی کاغذ از گروه خود خوشحال است. آنها در گذشته انگلیس را به دردسر انداخته‌اند ولی دلیل نمی‌شود این بار هم موفق باشند و البته باید برابر ایران و آمریکا هم برتر باشند.

گروه C: آرژانتین، مکزیک، لهستان، عربستان سعودی

همه نگاه ها به لیونل مسی در گروه C جام جهانی قطر معطوف خواهد شد، زیرا برنده هفت توپ طلا به دنبال این است که در آخرین حضور خود در بزرگترین صحنه، ملت خود را به شکوه بکشاند. با این حال، استاد آرژانتینی تنها فوق ستاره این گروه نیست، رابرت لواندوفسکی برای لهستان در یک بخش رقابتی حضور دارد. مکزیک تیم از پیش حذف شده‌ای نیست و عربستان سعودی هم برای شکست مسافر قطر نشده هر چند کمترین شانس صعود را در این گروه دارد. 

نگاهی مختصر به ۸ گروه جام ۲۲/ کدامیک از مدعیان قهرمانی رقبای آسان‌تری دارند؟

گروه D: استرالیا، دانمارک، فرانسه، تونس

فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی، به دنبال تبدیل شدن به سومین تیم - و اولین تیم از سال ۱۹۶۲ - خواهد بود که در زمستان امسال تاج جام جهانی قطر را حفظ می‌کند. مردان دیدیه دشان در کنار دانمارک، تیم حاضر در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰، شانس صعود از گروه D را خواهند داشت، در حالی که استرالیا و تونس تلاش می‌کنند تا با ناکامی مواجه نشوند. روی کاغذ شانس تونس بیشتر از استرالیاست.

گروه E: کاستاریکا، آلمان، ژاپن، اسپانیا

دو برنده از سه برنده آخر این رقابت‌ها در گروه E در جام جهانی ۲۰۲۲ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و آلمان و اسپانیا نامداران اروپایی به مصاف هم می‌روند. پیش بینی گروه E در حالی که آن‌ها به طور قطعی برای کسب دو مقام برتر خواهند بود، عملکرد ضعیف آن‌ها در روسیه چهار سال پیش ممکن است به ژاپن و کاستاریکای امیدوار شوک شدیدی کنند. البته ژاپن تیم مرموزی است و از کاستاریکا شانس بیشتری برای حذف نشدن دارد.

گروه F: بلژیک، کانادا، کرواسی، مراکش

دو نسل طلایی کهنسال می‌توانند یک شیب نهایی در جام جهانی قطر داشته باشند، در حالی که بلژیک و کرواسی، که چهار سال پیش در روسیه به ترتیب سوم و دوم شدند، از گروه F شروع می‌کنند. پیش‌بینی این گروه با دو کشور اروپایی پیش از حضور تیم کانادا در جام جهانی برای اولین بار از سال ۱۹۸۶ و تیم مراکش بدون پیروزی در این مرحله از سال ۱۹۹۸، شانس قطعی برای رسیدن به مرحله حذفی بلژیک و کرواسی خواهند بود مگر اینکه شاهد شگفتی باشیم.

گروه G: برزیل، کامرون، صربستان، سوئیس

 برزیل تلاش خود را برای کسب ششمین عنوان قهرمانی خواهد کرد تا دست‌نیافتنی باقی بماند، هر چند از سال ۲۰۰۲ با قهرمانی بیگانه بوده است. سلسائو به مصاف دو حریف اروپایی در صربستان و سوئیس و همچنین کامرون آفریقایی خواهد رفت که با شکست دادن بزرگان جام جهانی غریبه نیستند. هر سه تیم بخت برابری برای کسب عنوان دوم گروه را دارند.

گروه H: غنا، پرتغال، کره جنوبی، اروگوئه

مطمئنا آخرین شانس کریستیانو رونالدو برای تاج گذاری میراث خود به عنوان یکی از بزرگان تاریخ فوتبال کاپ معتبرترین تورنمنت فیفا خواهد بود، با این حال، تیم پرتغال او با بخش آزمایشی روبرو است که شامل اسب‌های تیره اروگوئه و همچنین غنا و کره جنوبی است. بخت اروگوئه روی کاغذ از غنا و کره بیشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته