فصلهای مشترک مقابله با جنگ نرم دشمن کدامند؟
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از بندرعباس، حسن بنیانیان در کارگاه و دوره آموزشی توجیهی «تبیین بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی» (ویژه استادان) به تبیین بیانیه رسالت تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: دشمن در این شرایط تمام ظرفیت خود را به میدان آورده و با الگوسازیهای مدرن قصد فریب دادن جوانان را دارد و دنبال آشوب و برهم زدن نظم اجتماعی جامعه است.
وی به نقش استادان در تربیت اجتماعی پرداخت و افزود: استادان میتوانند در محیط دانشگاه و کمک به سایر سازمانها و نهادها کمکهای قابل توجهی کنند و با ارائه راهکارهای علمی و عملی، اجرای بیانیه تربیت اجتماعی و اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه؛ جامعه را به سمت روشنگری، اقناع افکار عمومی و توسعه همهجانبه پیش ببرند.
مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد تبیین، بسترسازی فرهنگی، اجرایی شدن بیانیه تعلیم و تربیت، توجه به علوم انسانی و بومیسازی را مهمترین فصول مشترک برای مبارزه با جنگ نرم دشمن عنوان کرد و ادامه داد: بازشناسی نقش تربیتی استادان در دانشگاهها در پیشرفت، توسعه و پیشنیازهای مدیریتی و فرهنگی نقش مهمی دارد و از سویی در اقناعسازی افکار عمومی و دشمنشناسی تأثیر دارد و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را در نطفه خفه کند.
بنیانیان، نقش استادان را در نقشآفرینی فردی و جمعی مهم خواند و یادآور شد: استادان میتوانند نقش مثبت و بزرگی را در تحولات اجتماعی و بهبود وضعیت داشته باشند و با اقدامات آموزشی و توجیهی و گسترش توسعه ارتباطات، آرامش، امنیت و پویایی اجتماعی را هدیه کنند و به همان اندازه میتوانند نقش مخرب در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند.
وی، انگیزه، دانش و داشتن اطلاعات لازم را از شرایط محیط مهم قلمداد کرد و ادامه داد: بالا بردن ظرفیتهای ارتباطی، ایجاد انگیزه و آمادهسازی استادان، تقاضاآفرینی از خدمات علمی، آموزشی دانشگاه برای تحقق کیفیتبخشی در ساز و کارهای علمی و عملی است.
مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، شبههزدایی از ذهن مخاطبان را یکی از مهمترین برنامهها در جهاد تبیین دانست و گفت: دشمن با ایجاد شبهه سعی دارد آن را مانند ویروس در ذهن و افکار جوامع ورود دهد تا بتواند نقش شوم خود را در قالبهای مختلف تکثیر و شیوع دهند.
بنیانیان با بیان مسئله گام دوم دانشگاه آزاد و تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد که در قالب برنامه پنج ساله ارائه شده است، افزود: بررسی و اهتمامورزی به تحولات داخلی، تحولات محیط پیرامونی، تقویت کیان دانشگاه، حاکم کردن گفتمان انقلاب اسلامی، کمک به حل مسائل اجتماعی و فرهنگی، کارآفرینسازی و نقشآفرینی در پیشرفتهای اقتصادی و... میتواند نقش مهمی در توسعه و بالندگی کنار اقناع و تبیین افکار عمومی داشته باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست با اشاره به فعالیتهای گسترده دانشگاه آزاد و نقش مهم آن در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب همراه با گام دوم دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پیشگامان حرکت در امتداد بیانیه گام دوم انقلاب است و سعی دارد با جهاد تبیین، اندیشهورزی و فرهنگسازی به رسالت مهم خود و نقشآفرینی در عرصههای مختلف فرهنگی و اجتماعی ادامه دهد.
محمدحسین رنجبر تأکید کرد: دانشگاه آزاد در مقایسه با سایر دانشگاهها در ایفای نقش اجتماعی خود بهتر عمل کرده و توانسته موفقیتهای چشمگیری را در عرصههای مختلف بهدست آورد.
وی با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان بیان کرد: این دانشگاه با بیش از ۲۰۰ هزار فارغالتحصیل، ۳۲۰ عضو هیئت علمی، ۶۵۰ مدرس حقالتدریس و نزدیک به ۲۶ هزار دانشجو در رتبهبندی عملکردی در کشور مقام سوم و در رتبهبندی آموزشی مقام نخست را کسب
کرده است.
به گزارش آنا، این کارگاه با بیان نظر استادان درباره تحرکات اخیر مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مختلفی برای برونرفت پیشنهاد شد.
انتهای پیام/