دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارشاد در گفت‌وگو با تلویزیون کتاب مطرح کرد؛

مصوبه جدید کارگروه فرهنگی دولت؛ الزام بخش‌های فرهنگی به راه‌اندازی فروشگاه کتاب

مصوبه جدید کارگروه فرهنگی دولت؛ الزام بخش‌های فرهنگی به راه‌اندازی فروشگاه کتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: از مصوبات جلسه کارگروه فرهنگی دولت الزام بخش‌های فرهنگی برای راه اندازی فروشگاه کتاب است، بیش از نگاه اقتصادی نگاه ما فرهنگی است چرا که جلوه شهر به کتابفروشی است.
کد خبر : 815007

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تلویزیون اینترنتی کتاب به‌صورت زنده درخصوص موضوعات مرتبط با صنعت نشر صحبت کرد.

بر اساس این گزارش، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز چهارشنبه (بیست‌و پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱) همزمان با روز «کتاب، رسانه و زبان فارسی» میهمان تلویزیون اینترنتی کتاب بود که در این برنامه اظهار داشت: چه قبل و چه بعد از اسلام حوزه فکر و اندیشه به واسطه کتاب به ما رسیده است و این میراث از طریق کتاب ماندگار شده است.

** مشکلی که در تولید کتاب کودک داریم زنجیره وار به فیلم هم سرایت کرده است

وی با تاکید بر اینکه ما نویسنده کودک و نوجوان کم داریم، ابراز داشت: کتاب مهمترین پایگاه فرهنگی ماست، مشکلی که در تولید کتاب کودک داریم زنجیره وار به فیلم هم سرایت کرده است و ما در حوزه فیلم هم اثر کودک کم داریم، امسال برای برگزاری جشنواره فیلم کودک با کمبود اثر مواجه بودیم، اما باید در تربیت نویسنده فعال باشیم، با برگزاری دوره‌های آموزشی در آموزش و پرورش، کار آغاز شده تا شاهد نویسندگان خوب در آینده باشیم.

** الزام بخش‌های فرهنگی برای راه اندازی فروشگاه کتاب

این مقام مسئول با اشاره به سامانه فروش کتاب و توجه به کتابفروشان افزود: از مصوبات جلسه کارگروه فرهنگی دولت الزام بخش‌های فرهنگی برای راه اندازی فروشگاه کتاب است، بیش از نگاه اقتصادی نگاه ما فرهنگی است چرا که جلوه شهر به کتابفروشی است، باید کتاب در سطح جامعه بیشتر دیده شود.

وی در ادامه به مساله کاغذ و دیپلماسی فرهنگی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف پرداخت و گفت: مراودات فرهنگی ما در حوزه کتاب گسترده است.

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته