دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1401 - 13:02
رفع اتهام از روسیه؛

آمریکا: اوکراین عامل حمله موشکی به خاک لهستان است

آمریکا: اوکراین عامل حمله موشکی به خاک لهستان است
بعد از آنکه گمانه زنی‌ها مبنی بر دخیل بودن روسیه در حمله موشکی به خاک لهستان تا احتمال درگیری مسکو-ناتو پیش رفت،‌ مقامات آمریکایی اعلام کردند که این موشک ها از جانب نیروهای اوکراینی شلیک شده است.
کد خبر : 814973

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، «آسوشیتدپرس» امروز چهارشنبه به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد: موشک هایی که شب گذشته، روستایی در مرز لهستان را هدف قرار داند، از سوی اوکراین شلیک شده اند

ادعا می‌شود این موشک‌ها در پاسخ به حملات روسیه شلیک شده و اشتبا‌ها در خاک لهستان فرود آمده اند.

این در حالی است که پیشتر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هم گفته بود واشنگتن و ناتو این مسئله را که به کشته شدن دو نفر منجر شد، بررسی می‌کنند اما طبق اطلاعات اولیه، موشک‌ها از جانب روسیه شلیک نشده اند.

ناگفته نماند که اثبات فرضیه شلیک موشک‌ها از جانب روسیه، می‌توانست جنگ اوکراین را وارد مرحله خطرناکی کند و به تقابل مستقیم مسکو-ناتو منجر شود.

پیش از این، وزیر دفاع روسیه با رد هر گونه حمله موشکی روسیه به لهستان گفته بود این اقدامی «تحریک‌آمیز و عامدانه» است.

از سوی دیگر، «دیمیتری مدودوف» رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به رویداد اخیر، گفت: با اعلان جنگ هیبریدی علیه روسیه، غرب به آغاز یک جنگ جهانی دیگر نزدیک می‌شود.

 روسیه بار‌ها هشدار داده که آمریکا و ناتو با حمایت همه جانبه نظامی-اطلاعاتی- سایبری از کی یف، عملا در جنگ اوکراین دخیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته