دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با آنا:

استرس انگلیس به سود ما خواهد بود/ راه خوب دفاع کردن را از کی‌روش یاد گرفته‌ایم

استرس انگلیس به سود ما خواهد بود  راه خوب دفاع کردن را از کی‌روش یاد گرفته‌ایم
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: استرسی که در تیم انگلیس وجود دارد به سود ما خواهد بود تا بتوانیم با امتیاز از زمین خارج شویم.
کد خبر : 814818

بهزاد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: حالا که تیم ملی به قطر رسیده و سومین حضور متوالی خود را پشت سر می‌گذارند توقع از این تیم کم نیست. باید از حقانیت فوتبال ملی دفاع کنیم و باتوجه به اینکه ۹۰ درصد بازیکنان تیم ملی تجربه حضور در جام جهانی را دارند انتظار کسب نتایج مطلوب‌تری را داریم. این بار تیم ملی کی‌روش را به جام جهانی برده و برخلاف دو دوره قبلی است. با این حساب سطح توقع بیشتر است و امید زیادی به صعود داریم.

**استرس انگلیس به سود ما خواهد بود

وی ادامه داد: رقبای ما شناخت خوبی از تیم ملی ایران دارند و در مقابل ما هم نسبت به شرایط آن‌ها شناخت خوبی داریم. کار در جام جهانی سخت است به خصوص بازی اول مقابل انگلیس بسیار حائز اهمیت است. حداقل امتیاز را هم از این تیم بگیریم با امید بیشتری به مصاف رقبا خواهیم رفت. نتایجی که انگلیس پس از صعود به جام جهانی گرفت و پیش کشیده شدن بحث برکناری گرت ساوت گیت از سرمربیگری، بدون تردید کار این مربی را برای هدایت تیم ملی کشورش در جام جهانی سخت‌تر می‌کند. ساوت گیت برای آنکه با تیمش نتایج خوبی بگیرد از بازی با ایران بهترین ترکیب خود را وارد زمین می‌کند و استرسی که در این تیم وجود دارد به سود ما خواهد بود تا بتوانیم با امتیاز از زمین خارج شویم.

تفکرات حرفه‌ای کی‌روش به سود ماست/ حربه گلزنی به انگلیس را بازی کرده‌ایم

**انتخاب بازیکنان کی‌روش بهتر از قبل بوده است

پیشکسوت تیم ملی با اشاره به تجربه بالای کی‌روش که چهارمین حضورش را در جام جهانی تجربه می‌کند و این موضوع به سود تیم ملی ایران خواهد بود، عنوان کرد: کی‌روش تمام جوانب را در نظر خواهد گرفت. او با تفکرات کاملاً حرفه‌ای عمل کرده و انتخاب بازیکنان او برای حضور در جام جهانی از دفعات قبل بهتر بوده است. این قابلیت را دارد تا برای نخستین بار تیم ملی فوتبال ایران را به مرحله حذفی جام جهانی برساند.

**نباید به انگلیس خطایی بدهیم

داداش زاده درباره اینکه چگونه می‌توان برابر انگلیس نتیجه خوبی گرفت، یادآور شد: تیم ملی کشورمان روش نتیجه گرفتن برابر انگلیس را پیش از این بازی کرده و باید همان برنامه را پیاده کند که توانست با پرتغال مساوی کند و مقابل آرژانتین و اسپانیا با اختلاف یک گل بازنده شد. بازی بسته و ممانعت از نفوذ رقبا به خط دفاعی، توپ‌گیری از حریف و استفاده از ضدحمله، همچنین بهره‌مندی از ضربات ایستگاهی و شروع مجدد که با ارسال روی دروازه حریفان می‌توانیم به گلزنی نزدیک شویم. با این حربه‌ها می‌توان به موفقیت در مصاف با انگلیس امید بیشتری داشت. راه خوب دفاع کردن را از کی‌روش یاد گرفته‌ایم و سرمربی تیم ملی این شکل از بازی را خیلی خوب به بازیکنان تیم ملی یاد داده است. این مسئله نوید خوبی به ما برای کسب نتیجه می‌دهد. ما نباید در یک سوم خط دفاعی و دو سوم میانی به انگلیس خطایی بدهیم تا حریف از روی ضربات شروع مجدد به گل نرسد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته