دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1401 - 15:48
رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان:

مدیران گروه‌ طرح‌های نوین را در شوراهای آموزشی و پژوهشی پیگیری کنند

مدیران گروه‌ طرح‌های نوین را در شوراهای آموزشی و پژوهشی پیگیری کنند
محمدحسین رنجبر گفت: مدیران گروه آموزشی طرح‌های پیشنهادی علمی نوین را در شوراهای آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها مطرح و پیگیری کنند.
کد خبر : 814776

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست با مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، نقش مدیران گروه آموزشی را در ارتقا رشد و بالندگی علمی دانشگاه مهم و حیاتی برشمرد و اظهار کرد: مدیران گروه به منزله سکانداران و هدایتگران کشتی آموزشی دانشگاه هستند و باید علاوه بر این نقش مهم با روی گشاده، شنونده پیشنهاد‌ها و انتقادهای دانشجویان و استادان باشند.

وی افزود: ضروری است مدیران گروه‌های آموزشی در سنگر تعلیم و تربیت بر همه فعالیت‌های آموزشی استادان نظارت کامل و دقیق داشته باشند و به تبیین و تحلیل اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران برای تحقق و توسعه اهداف فرهنگی در کلاس‌های درس بپردازند. مدیران گروه باید به‌صورت مستمر عملکرد اعضای گروه آموزش خود را تحت نظارت و ارزیابی قرار داده و طرح‌های پیشنهادی علمی نوین را در شوراهای آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها مطرح و پیگیری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مشارکت همه کارکنان و استادان در ثبت‌ نام نودانشجویان قدردانی کرد و ادامه داد: تکریم ارباب‌ رجوع و خدمات به‌موقع باعث رضایت و خرسندی دانشجویان و جامعه می‌شود و استادان با اخلاق و مجرب نیز انگیزه والگوی تحصیل دانشجویان می‌شوند.

رنجبر تأکید کرد: مدیران گروه باید با توجه به اختیارات و وظایف خود به حسن تدریس و رفتار اعضای هیئت علمی و استادان حق‌التدریس گروه نظارت داشته باشند و با گشاده‌رویی، از پیشنهاد‌ها و انتقادات دانشجویان و استادان استقبال کنند و تا حد ممکن چالش‌های مربوط به انتخاب واحد، حذف و اضافه و ... بررسی و نتیجه را متعاقباً و با سرعت به دانشجو اطلاع‌رسانی کنند.

مدیران گروه‌ طرح‌های نوین را در شوراهای آموزشی و پژوهشی پیگیری کنند

وی مطرح کرد: ضروری است که مدیران گروه با به‌روزرسانی آموخته‌های علمی و پژوهشی خود به‌عنوان هدایتگر، تغییر و تحولات محیطی داخلی و خارجی دانشگاه را رصد کرده و با تعیین اصول راهبردی و اجرایی گام دوم انقلاب، حرکت در این مسیر را به اساتید گوشزد کرده و از استادان بخواهند با ایجاد تعامل دوطرفه و مؤثر، مطالب مطرح‌شده در کلاس‌های درس را بر اساس آخرین پیشرفت‌های علمی، تغییر و تحولات فناورانه و به روز دنیا به دانشجویان انتقال دهند و دانشجویان را مهارت محور و کارآفرین تربیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: فعالیت‌های علمی و کارگروهی در همه رشته‌ها نهادینه شود. کانون‌های علمی و عضویت در آنها به طرق مختلف مورد تشویق قرار گرفته و مطالب علمی، نشریات و کتاب‌های مرتبط با رشته توسط مدیران گروه به‌صورت حضوری و مجازی در اختیار دانشجویان و استادان قرار گیرد. علم‌آموزی و ارتقای دانش جامعه، ایجاد روحیه نشاط و شادابی میان دانشجویان از اهداف اصلی کارکنان، استادان و مدیران است. آن چیزی که می‌توان رمز موفقیت جامعه توسعه‌یافته باشد وحدت کلمه در کنار امید به آینده بوده که باید این دو را در دانشگاه نهادینه و تمرین کنیم.

**همه باید در تحقق اهداف دانشگاه و انقلاب اسلامی کوشا باشیم

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز به تشریح عملکرد این حوزه پرداخت و گفت: بدون شک تلاش، تعامل و همدلی همه در کنار کار و کوشش موجب به دست آمدن این موفقیت‌ها شده است.

آتسا پارساپور اضافه کرد: همه باید با حرکت در مسیر توسعه انقلاب و تبیین حرکت‌های جهادی در تحقق اهداف دانشگاه و انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

به گزارش آنا، این جلسه با اظهارنظر مدیران گروه در راستای بهبود برنامه‌های دانشگاه ادامه یافت و پیشنهاد‌هایی درباره بهتر شدن امور مصوب و مقرر شد در جلسات بعدی این مصوبات پیگیری و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته