دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قتل همسر صیغه‌ای به دست تازه‌داماد

تهدید‌های زن موقت به افشای ارتباط پنهانی‌اش با تازه‌داماد، مرگ او را رقم زد.
کد خبر : 81457

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، ٣١ خرداد ٩٢ پلیس ملارد از وقوع یک فقره مرگ مشکوک در بیمارستان باخبر شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد، متوفی زنی جوان است که دقایقی پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی جان خود را از دست داده است. با محرز شدن وقوع قتل و همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشکیل و رسیدگی به آن آغاز شد. ماموران در همان تحقیقات ابتدایی موفق به شناسایی ساختمان محل وقوع قتل شدند.


با سرنخ به دست آمده، تیمی از ماموران برای دستگیری متهم به محل اعزام شدند اما به دلیل فرار او موفق به دستگیری‌اش نشدند. با این وجود پس از تحقیقات فنی- پلیسی، سرانجام متهم به دام پلیس افتاد و مورد بازجویی قرار گرفت. او در همان ابتدا به قتل اعتراف کرد و گفت: «کبری، همسر موقتم بود. پس از دو سال تصمیم گرفتم با زن دیگری ازدواج کنم اما وقتی این موضوع را به کبری گفتم، عصبانی شد و من را به افشای ارتباط‌مان برای همسر جدیدم تهدید کرد. من در مقابلش به او پول می‌دادم، اما راضی نمی‌شد. سرانجام یک روز در خانه خواهرم با هم قرار گذاشتیم تا درباره اختلاف‌مان حرف بزنیم اما وقتی در خانه تنها شدیم، او به رویم چاقو کشید و دوباره تهدیدم کرد. من هم عصبانی شدم و پس از گرفتن چاقو، گردنش را فشار دادم و خفه‌اش کردم. خیلی ترسیده بودم برای همین با یکی از آشنایانم تماس گرفتم و ماجرا را تعریف کردم. او کبری را به بیمارستان برد. وقتی فهمیدم فوت کرده، از ترس فرار کردم. » با ثبت اعتراف متهم، کیفرخواست پرونده صادر و برای رسیدگی در اختیار شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده قرار گرفت. متهم که با درخواست قصاص از سوی اولیای دم روبه‌رو شده بود، در این شعبه نیز به قتل اعتراف و تقاضای بخشش کرد.


سرانجام پس از چند ماه رسیدگی، متهم موفق شد در ازای پرداخت ١٠٠ میلیون تومان، رضایت اولیای دم را جلب کند. او صبح دیروز، برای آخرین بار در دادگاه حاضر شد تا از جنبه عمومی جرم مورد محاکمه قرار گیرد. او گفت: «مقتول قصد کلاهبرداری از من را داشت. مدام تهدید می‌کرد که ماجرای ارتباط‌مان را به همسرم می‌گوید. برای اینکه مانعش شوم، خانه‌ای برایش خریدم و به نامش زدم اما او پس از مدتی درخواست ٩٠ میلیون تومان پول کرد. من گچکار بودم و این همه پول نداشتم. سرانجام روز حادثه با او قرار گذاشتم اما او یک‌بار دیگر به لو دادن همه‌چیز تهدیدم کرد و برایم چاقو کشید. من هم با دستانم گردنش را فشار دادم و خفه‌اش کردم. وقتی روی زمین افتاد ترسیدم و چند دقیقه همان‌طور به جسدش نگاه می‌کردم. نمی‌دانستم باید چه کار کنم تا اینکه به یکی از آشنایانم زنگ زدم و ماجرا را تعریف کردم. او هم آمد و جسد را به بیمارستان برد.»
متهم به پرداخت دیه ١٠٠ میلیون تومانی اشاره کرد و افزود: «من به فرزندان مقتول ١٠٠ میلیون تومان داده‌ام و رضایت‌شان را جلب کردم. مادر مقتول هم دیه خواسته که حاضرم آن را هم پرداخت کنم. من از کاری که کرده‌ام پشیمانم.» در پایان جلسه رسیدگی، قضات شعبه دوم دادگاه، متهم را به حبس محکوم کردند. براساس قانون مجازات اسلامی، از سه تا ١٠ سال حبس در انتظار او خواهد بود.



انتهای پیام/

برچسب ها: قتل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته