دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 11:03

معاون فناوری پژوهشگاه نیرو:‌ صنعت برق پیشرو در عرصه تکنولوژی است

معاون فناوری پژوهشگاه نیرو گفت: وزارت نیرو از سال گذشته در موضوع فناوری گام‌های موثری برداشته و با تدوین نقشه راه به ارائه 40 طرح اولویت دار صنعت برق و انرژی پرداخته است.
کد خبر : 81455

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، 33 طرح از مجموع 40 طرح اولویت دار توسعه فناوری صنعت برق و انرژی روز گذشته با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.


در این مراسم محسن مرجان‌مهر با بیان اینکه 33 طرح یادشده در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع برق، مشترکان، انرژی‌های تجدیدپذیر و محیط زیست هستند، افزود: صنعت برق پیشرو در عرصه تکنولوژیک است.


وی تصریح کرد: امروز 50 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور در این حوزه انجام می شود.


مرجان‌مهر ادامه داد: هر چند صنعت برق در زمان تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در زمینه تضمین‌ها، قراردادها و انتقال پول با مشکلات زیادی مواجه شد اما توانست با بسیاری کشورهای جهان تعاملات خوبی داشته باشد و با برداشته شدن تحریم‌ها حتی بتواند با کشورهای صاحب فناوری اروپایی نیز رقابت کند.


وی درباره درباره بودجه و تامین مالی این طرح ها نیز اظهار کرد: با تخصیص یک درصد بودجه‌های عملیاتی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به تحقیق و توسعه در سال جاری، مبلغی بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها تامین خواهد شد.


قائم مقام پژوهشگاه نیرو بیان کرد: افزون بر 20 هزار میلیارد ریال به قیمت امروز برای اجرای کامل این 40 پروژه نیاز است که بخشی از آن از محل بودجه‌های سنواتی دستگاه‌ها و بخشی دیگر با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولیدی میسر می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه فناوری از جمله طرح‌های توسعه درون‌زا هستند و نقش پژوهشگاه نیرو، تسهیل انتقال فناوری به حوزه‌هایی است که صنعت خواهان ورود به آن است. انتظار می‌رود هفت پروژه باقیمانده نیز در یکی دو ماه آینده به نتیجه برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته