دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

کربکندی: تنها تیمی هستیم که 4 گلر به جام جهانی بردیم/نورافکن می‌توانست به تیم ملی کمک کند

کربکندی: تنها تیمی هستیم که 4 گلر به جام جهانی بردیم نورافکن می‌توانست به تیم ملی کمک کند
دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: کار معقول و منطقی این بود که کی‌روش سه دروازه‌بان را در فهرست تیم قرار می‌داد و یک بازیکن را در خط هافبک و دفاع به تیم اضافه می‌کرد.
کد خبر : 814505

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره لیست تیم ملی فوتبال کشورمان و حضور چهار گلر در فهرست نهایی جام جهانی گفت: وقتی لیست تیم ملی را بررسی کردم واقعا برایم سخت بود از بین این دروازه‌بانان یکی از آن‌ها را خط بزنم، به نظرم کی‌روش هم در چنین وضعیتی قرار گرفت و نتوانسته یک نفر را خط بزند. هیچ تیمی در جام جهانی با چهار گلر حضور ندارد، بنابراین کار معقول و منطقی این بود که کی‌روش سه دروازه‌بان را در فهرست تیم قرار می‌داد و یک بازیکن را در خط هافبک و دفاع به تیم اضافه می‌کرد.

**حضور نورافکن در جام جهانی کمک زیادی به تیم می‌کرد

وی اظهارداشت: یکی از بازیکنانی که می‌توانست به تیم ملی در جام جهانی کمک زیادی کند، امید نورافکن بود و عدم حضور او در لیست نهایی عجیب بود. کی‌روش می‌توانست از ظرفیت این بازیکن استفاده کند یا حداقل در خط هافبک و دفاع یک بازیکن دیگری در ترکیب تیم قرار می‌داد اما در نهایت او تصمیم‌گیرنده است و طبق نظر و سلیقه‌ خودش بازیکنان را انتخاب می‌کند. هر مربی تفکر و تاکتیک خاص خودش را دارد و طبق برنامه فنی که دارد بازیکن مورد نظرش را انتخاب می‌کند. انتخاب چهار گلر هم طبق سلیقه او انجام شده و به هر حال او کی‌روش است و تصمیمات عجیب و غریب می‌گیرد.

**کی‌روش دیر به تیم ملی اضافه شد

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد حضور شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی عنوان کرد: به هر حال شرایط این دوره کمی متفاوت‌تر است. کی‌روش دیر به تیم ملی آمد. پس از اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال در هشتم شهریورماه برگزار شد؛ دو روز بعد کی‌روش طبق وعده تاج به تیم ملی آمد. با این حال سرمربی تیم زمانی به تیم اضافه شد که 9 تا 10 بازیکن لژیونر و زمان کافی برای تمرین و پیاده کردن تاکتیک‌اش در تیم ملی نداشت.

 **ساختار دفاعی کی‌روش دیگر مثل گذشته نیست

کربکندی تأکید کرد: این بازیکنان تنها در چند روزه باقی‌مانده به جام جهانی در اختیار کی‌روش هستند و همین موضوع کار را سخت می‌کند. من فکر می‌کنم با توجه به این شرایط سرمربی تیم ملی در برابر انگلیس سیستم دفاعی داشته باشد، هر چند که معتقدم ساختار دفاعی کی‌روش دیگر مثل گذشته نیست و فرصتی هم ندارد که آن ساختار را دوباره بسازد. مگر اینکه با کلاس‌های تئوری و بازیکنانی که از قبل با سیستم کی‌روش آشنا هستند بتوانند ساختار دفاعی مورد نظر کی‌روش را پیاده کنند.

**صعود تیم ملی غیرقابل پیش‌بینی است

وی در پاسخ به این سوال که شانس تیم ملی برای صعود به دور بعد جام جهانی چقدر است؛ خاطرنشان کرد: ما در گروهی قرار داریم که نمی‌توان از قبل در مورد صعود قطعی نظر دهیم. به نظرم شانس ایران کاملا 50-50 است؛ نه می‌توان گفت تیم ملی به هیچ عنوان شانس صعود ندارد و نه می‌توان گفت در این مسابقات کیسه گل می‌شود. به هر حال امیدوارم هر اتفاقی رخ می‌دهد بازیکنان تیم ملی با نمایش قابل قبول دل مردم را شاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته