دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای حرکت بر مبنای شعار سال

۵۸۹ شرکت دانش‌بنیان با زیرساخت‌های سازمان صنایع کوچک استقرار یافته‌اند

۵۸۹ شرکت دانش‌بنیان با زیرساخت‌های سازمان صنایع کوچک استقرار یافته‌اند
در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۵۰ شرکت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دانش بنیان شده است و در حال حاضر ۵۸۹ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری کشور استقرار دارند.
کد خبر : 814458

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۱۴ نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی را از طریق فن بازار و بهم رسانی فناوران و واحد‌های صنعتی رفع نموده است و در جریان فعالیت‌های انجام شده تا به امروز در این حوزه ۴۵۶ نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی با حمایت این سازمان و شرکت‌های تابعه رفع شده است.

همچنین در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۱۳۶ نیاز فناورانه شناسایی شده و کل نیاز‌های شناسایی شده در این بخش به ۱۷۷۱ نیاز می‌رسد که از طریق بستر‌های فراهم شده و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناور و اساتید دانشگاه در حال رفع می‌باشد.

در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۵۰ شرکت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دانش بنیان شده است. در حال حاضر ۵۸۹ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری کشور استقرار دارند.

همچنین ۱۶۵ شرکت مستعد در نیمه اول سال ۱۴۰۱ برای دانش بنیان شدن شناسایی شده اند و ۱۷۷۸ شرکت نیز از آغاز فعالیت در این زمینه شناسایی شده اند. گفتنی است با مزایا و مشوق‌های تعیین شده جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری در فصول بهار و تابستان ۳۱ شرکت دانش بنیان جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری استقرار یافته اند. در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۶ واحد فناور در شهرک‌های فناوری جایدهی شده اند و در حال حاضر بیش از ۱۳۵ واحد فناور (فناور تولیدی، آزمایشگاه و مرکز تحقیق و توسعه) در ۶ شهرک فناوری تخصصی کشور مستقر شده اند.

با توجه به شعار سال مبنی بر تولید و نگاه به مراکز دانش بنیان، ۱۰ مرکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌های کسب وکار در کشور راه اندازی شده است. علاوه بر آن در ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب وکار ایجاد شده در شهرک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی بزرگ کشور، ۵۷۳ مشاور به واحد‌های صنعتی ارائه خدمت می‌نمایند.

در همین راستا و با فعالیت ۲۹ کلینیک کسب وکار مستقر در مراکز خدمات فناوری و کسب وکار کشور، در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۱۷ خدمت کلینیکی از طریق درگاه خدمات الکترونیکی سازمان و با بکارگیری ظرفیت مشاوران کلینیک‌های کسب و کار ارائه شده است. بیش از ۳۷۰۰ خدمت کلینیکی (خدمات عارضه یابی و توسعه کسب و کار) تا به امروز از طریق سامانه مذکور به واحد‌های صنعتی ارائه شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته