دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کار در پاسخ به آنا:

منابع تسهیلات اشتغالزایی در ۵ ماه باقی مانده از سال تأمین می‌شود

منابع تسهیلات اشتغالزایی در ۵ ماه باقی مانده از سال تأمین می‌شود
وزیر کار می‌گوید: منابع پیش بینی شده در قانون بودجه امسال بابت اعطای تسهیلات اشتغالزایی بنا به ملاحظاتی محقق نشده و امیدوارم در این ۵ ماهه باقی مانده از سال، این منابع هم محقق شود.
کد خبر : 814337

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه شنبه ۱۷ آبان ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد تخصیص بودجه اشتغال زایی اظهار داشت: مجلس روی دو موضوع اشتغال و معیشت حساس است و به همان میزان که معیشت برای ما مهم است و اولویت دارد، اشتغال هم مهم است و اولویت دارد.

وی متذکر شد: هم در برنامه ششم توسعه و هم در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجلس منابع و پول لازم برای تحقق اشتغال زایی را پیش بینی کرده است. به هیچ وجه قصد ما این نیست که به دولت بگوییم از معیشت بزنید و منابع آن را صرف اشتغال کنید بلکه ما می‌گوئیم هر پولی را در جای خودش هزینه کنید.

**رئیس مجلس: ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی را دولت نداده است

قالیباف تصریح کرد: متأسفانه به جای تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تحقق اشتغال زایی، ۱۹ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر هنوز اختصاص داده نشده است. سازمان برنامه و بودجه مکلف است این ۱۳ هزار میلیارد تومان را در ادامه سال به وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای اشتغال تخصیص دهد.

**قالیباف خطاب به خاندوی: یا خسته شدید یا رودربایستی دارید

رئیس مجلس همچنین خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آقای خاندوزی! شما یا خسته شدید یا رودربایستی دارید، انتظار می‌رود که شما مطالبه گرایانه پیگیری کنید همانطور که سال گذشته این اقدام را انجام می‌دادید. در شرایط سخت اقتصادی اشتغال و معیشت دو موضوع مهم است. ما علاوه بر بحث یارانه، ۹ میلیارد دلار ارز با همان ارز یارانه‌ای ۴۲۰۰ تومانی در اختیار دولت قرار دادیم. البته که دولت سامانه ETS ارزی را هم راه اندازی نکرده است.

**خاندوزی: از سخنان قالیباف تعجب کردم

این سخن رییس مجلس با واکنش سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد روز بعد از اظهار نظر قالیباف و در خلال گفت‌وگوی خبرنگاران با وزرا در حیاط دولت مواجه شد.

خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آن اظهارنظر خیلی تعجب‌انگیز بود؛ اما امیدوارم دوستان برای جلو بردن کار‌های عقب‌مانده کمک کنند تا بر زبان آوردن عباراتی که تفرقه و دوگانگی بین قوا را القا می‌کند.

**۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی نهایی شده که بی سابقه است

وزیر اقتصاد افزود: از ۱۸ هزار میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای که به تسهیلات اشتغال‌زایی اختصاص یافته، به دلیل اهرم کردن با منابع بانکی، ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغال‌زایی بی‌سابقه است.

**وزیر کار: تا ۵ ماه پایانی سال باقی مانده اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی ابلاغ می‌شود

در همین ارتباط سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا درباره علت عدم تخصیص منابع تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: بخشی از منابع تأمین نشده است؛ بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی پیش بینی شده و بیشتر از آنچه دولت پیشنهاد داده بود، در مجلس تصویب شد.

وی ادامه داد: منابع پیش بینی شده در قانون بودجه امسال بابت اعطای تسهیلات اشتغالزایی بنا به ملاحظاتی محقق نشده و چون این منابع محقق نشده، لذا بخشی از اعتبارات مندرج در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سال جاری تأمین نشده است.

مرتضوی یادآور شد: امیدوارم در این ۵ ماهه باقی مانده از سال، این منابع هم محقق شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته هم در ابلاغ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای طی ۳ تا ۴ پایانی سال منابع خوبی به استان‌ها داده شد و هم در حوزه تسهیلات اشتغالزایی؛ لذا امیدواریم طی ماه‌های باقی مانده از سال اعتبارات این تسهیلات نیز تأمین و بخش اعظمی از آن ابلاغ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته