دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 10:33
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد دانشجویان انگلیسی زمان فارغ‌التحصیلی نزدیک به 45هزار پوند بدهکارند

دانشجویان انگلیسی بدهکارترین دانشجویان دنیا هستند

بدهکاری نزدیک به 50هزار پوندی فارغ‌التحصیلان انگلیسی و گرانی شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور نگران‌هایی را به وجود آورده است.
کد خبر : 81428

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت ساتن‌تایمز دانشجویان انگلیسی دانشگاه‌های انگلیس حالا با بیشتر نرخ‌های شهریه در دنیا روبه‌رو هستند؛ بیشتر از آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند. پژوهشی جدید نشان می‌دهد این دانشجویان بالاترین میانگین قرض زمان فارغ‌التحصیلی را در میان دانشجویان دنیا دارند.


دانشجویان انگلیسی معمولا وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند با قرضی 44هزار پوندی، معادل 200میلیون تومان مواجه‌اند. پولی که کمی کمتر از دو برابر میانگین درآمد سالانه انگلیسی‌هاست. این مطالعه نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان انگلیسی حتی نسبت به آمریکایی‌هایی که در دانشگاه‌های انتفاعی و خصوصی کشورشان درس می‌خوانند و میانگین قرض‌هایشان 29هزار پوند است، وضع بدتری دارند.


با وجود اینکه دوره‌های معمول در دانشگاه‌های خصوصی-انتفاعی آمریکا 4 ساله و یک سال بیشتر از دوره‌های معمول دانشگاه‌های انگلیسی است، بسیاری از آن‌ها با 23هزار پوند بدهکاری تحصیل‌شان را تمام می‌کنند و یکی از دلایل این اتفاق بورس‌های سخاوتمندانه دانشگاه‌های آمریکایی است.


در هرحال، بخش زیادی از قرض‌های مرتبط با تحصیل دانشجویان انگلیسی به دولت انگلیس است که در قیاس با دیگر کشورهای انگلیسی‌زبان شرایط بازپرداختی کاملا روشن دارد و نظام بازپرداخت در آن مشروط به درآمد است. فارغ‌التحصیلان انگلیسی مجبورند 3درصد سود بپردازند که در قیاس با وام‌های این کشور این رقم معنی پیدا می‌کند.


در آمریکا، تعداد قلیلی از دانشجویان، وام‌هایشان را مشروط به درآمد پرداخت می‌کنند و با سودهای بیشتری هم روبه‌رو هستند.




فارغ‌التحصیلان بریتانیا و استرالیا، می‌توانند وقتی درآمدهایشان پایین آمد برای مدتی بازپرداخت وام‌ها را متوقف کنند اما تنها 19درصد از دانشجویان آمریکایی از چنین امتیازی بهره‌مند می‌شوند.


با وجود این، این واقعیت که دانشجویان انگلیسی با بیشترین نرخ شهریه در دنیا مواجهند باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی شده است چرا که حتی تعداد دانشجویانی که به صورت پاره‌وقت در موسسات بریتانیایی ثبت‌نام کرده‌اند در سال‌های اخیر کاهش زیادی داشته است. ثبت‌نام در دوره‌های لیسانس دانشگاه‌ها از سال 2012 حداقل 9هزار پوند هزینه دارد و دانشگاه‌ها باید انتخاب‌های در دسترس‌تری به افراد به خصوص به آن‌هایی که از خانواده‌های فقیرتری می‌آیند بدهند. این گزارش نشان می‌دهد که لغو گرنت‌های تحصیلی در سپتامبر گذشته و بالا رفتن شهریه‌های تحصیلی به نسبت درآمد، چیزی نزدیک به 50هزار پوند قرض برای دانشجویان فقیر به بار می‌آورد. و البته در مقابل درآمدی 1/6میلیارد پوندی برای دولت دارد.


دولت هم‌چنین تصمیم گرفت نرخ آستانه بازپرداخت را روی 21هزار پوند نگه دارد که باعث می‌شود پرداخت‌های ماهانه دانشجویان بیشتر باشد.


نرخ شهریه در انگلیس به صورت میانگین 8800 پوند بیشتر از دانشجویان آمریکایی است که به یک دانشگاه عمومی ایالتی این کشور می‌روند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته