دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار تهران:

تدوین برنامه چهارم شهرداری با توجه به اسناد بالا دستی و ظرف 3 ماه صورت گرفت/ تهیه مقدمات ساخت بزرگراه شهید متوسلیان

تدوین برنامه چهارم شهرداری با توجه به اسناد بالا دستی و ظرف 3 ماه صورت گرفت  تهیه مقدمات ساخت بزرگراه شهید متوسلیان
شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه چهارم سعی شد به اسناد بالا دستی توجه شود گفت: ما در قالب یک چهارچوب ابتدا نوع نگاه خود را بیان کردیم و مبتنی بر این نگاه، توجه خود را بر ۵ ارزش کلیدی کشور ۱۲ رویکرد را استخراج کردیم.
کد خبر : 814259

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، همزمان با یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، برنامه چهار ساله چهارم توسعه شهرداری تهران از سوی علیرضا زاکانی به شورا تقدیم شد.

زاکانی شهردار تهران در این زمینه اظهار کرد: موضوع تخفیفات و میزان گشایش برای مردم زمینه رونق، ساخت و توسعه شهر را به دنبال دارد که از دغدغه‌های شورای ششم است.

وی با بیان اینکه ۲ نگاه کلان در مدیریت شهری رخ نمایی کرده افزود: وقتی شورای ششم با دقت نسبت به ارایه تخفیفات اقدام می‌کند، حکایت از دغدغه داشتن دارد و نشان می‌دهد شهر را به سمت ارزانی، گشایش، آسایش و … می‌برد.

شهردار تهران افزود: امروز ما مفتخریم که برنامه چهارم توسعه و آبادانی شهر را تقدیم شورا کنیم. بیش از ۳ ماه می‌گذرد که شورا ۳۴ سیاست را ابلاغ کرده که برای مدیریت شهر تنظیم شود.

وی با بیان اینکه برنامه چهارم در ۳ ماه نوشته شد گفت: ۳۴ سیاست شورای شهر را در ۶۰ ماده و ۲۶۴ حکم تقدیم کردیم. اگر تنظیم برنامه قبلی ۲ سال و نیم طول کشید، برنامه چهارم در ۳ ماه و در زمان شلوغی‌ها که دشمن به کشور چشم داشت تنظیم شد که نشان می‌دهد ما از کار متوقف نشدیم.

زاکانی گفت: ما در ۵۰ روز گذشته با حجم بالایی از تنش مواجه بودیم و برای بار دیگر ملت ایران مدال افتخار را در تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی کسب کرد و دشمنان ناامید شدند.

شهردار تهران گفت: به پاکبان‌ها، آتش نشانان، پلیس و… ما در این ایام رحم نمی‌کردند، اما شهر فعالیت‌های خود را انجام می‌داد.

زاکانی با بیان اینکه در برنامه چهارم سعی شد به اسناد بالا دستی توجه شود گفت: ما در قالب یک چهارچوب ابتدا نوع نگاه خود را بیان کردیم و مبتنی بر این نگاه، توجه خود را بر ۵ ارزش کلیدی کشور ۱۲ رویکرد را استخراج کردیم.

وی گفت: تحول درون زا را برای ایجاد مدیریت شهری الگو داشته‌ایم که این تحول منجر به ارتقا مدیریت شهری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمت گذار تبدیل شود.

شهردار تهران ادامه داد: تحول کالبدی شهر، تحول دوم است که توجه شده شهر ما به یک شهر الگو تبدیل شود؛ ابر پروژه ما در این تحول نوسازی شهری بر محور حمل و نقل عمومی است.

زاکانی با بیان اینکه معاونت‌ها و سازمان‌های ما در این چهارچوب گنجانده شده‌اند گفت: تحول روحی و نرم شهر تحول سوم ما است و ابر پروژه ما در این تحول مشارکت شهروندان بر محور نخبگان در اداره شهر است.

وی افزود: تحول آخر، تحول فناورانه بود که انتظار شهر هوشمند را داشته باشیم و در این برنامه ۶ محور اجتماعی فرهنگی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، هوشمندسازی و… که وزارت کشور ابلاغ کرده بود را داشتیم که خدمتی مناسب را به شهروندان ارائه دهیم.

شهردار تهران بیان کرد: ما از سال گذشته بسیار جلوتر هستیم و نگاه آبادانی به شهر داریم؛ تمام پروژه‌های عمرانی شهر ما به جز شهید متوسلیان عملیاتی شده است و مقدمات طرح بزرگراه شهید متوسلیان هم آماده شده است.

وی ادامه داد: ما تمام پروژه‌های خود را شروع کرده‌ایم و تا پایان دی ماه بودجه را تقدیم شورا خواهیم کرد و تلاش داریم بتوانیم مفاهیم خود را بر مدل‌های مفهومی منعکس کنیم.

زاکانی بیان کرد: امید است بتوانیم گام‌های بلندی بر داریم و به لطف الهی قدم‌هایی را در جهت رشد و ابادانی شهر برداریم.

شهردار تهران گفت: چهارشنبه‌های خدمت نیز شروع شده و پرداختن به هر بخش، مارا از بخش دیگر غافل نکرده و این حرکت‌ها کمک میکند گامی را در مسیرهای پرافتخار داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: علیرضا زاکانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته