دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 10:21

سطح جنگل‌های هیرکانی طی دو دهه گذشته افزایش داشته است

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس آمار و گزارش‌های دقیق، خوشبختانه از سال 1373 تاکنون سطح جنگل‌های شمال کشور 223 هزار هکتار افزایش داشته است.
کد خبر : 81421

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، خداکرم جلالی با بیان اهمیت حضور فعال مردم و همکاری سازنده جوامع محلی در صیانت از انفال افزود: برنامه‌های مختلفی در حوزه حفاظت سیستمی از منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن مشارکت مردم در حفاظت در کنار بهره‌برداری چند منظوره از منافع جنگل بدون ایجاد تخریب است که طی 2 سال گذشته به صورت پایلوت در برخی از مناطق جنگلی شمال کشور در حال اجرا بوده و نتایج خوبی را نیز کسب کرده‌ایم.


وی تصریح کرد: با آسیب شناسی عوامل تخریب در بعد حفاظت فیزیکی از منابع طبیعی به تقویت یگان حفاظت سازمان در شمال کشور توجه بیشتری شده است. گرچه امکانات این یگان در شرایط مطلوب نیست ولی در حدی است که توانسته‌ایم در بحث کنترل و پیشگیری حریق و کاهش تخریب و تجاوز به خوبی عمل کنیم.


کاهش برداشت چوب از جنگل‌های ایران


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از منطقه جنگلی دیلمان به کاهش برداشت چوب از جنگل‌های ایران اشاره کرد و گفت: دولت در مصوبه‌ای، بر کاهش بهره‌برداری از جنگل‌ها تاکید کرد و هم اکنون حجم بهره‌برداری از درختان از 2 میلیون متر مکعب در سال به کمتر از 500 هزار متر مکعب رسیده است.


جلالی همیاری مردم در حفاظت از جنگل‌ها و مبارزه با قاچاقچیان را از عوامل اصلی حراست از جنگل‌های شمال دانست و بیان کرد: اعتبارات این سازمان نسبت به پارسال 40 درصد افزایش یافته است که بر این اسا این رقم امسال به 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته