دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 11:33
با رأی موافق نمایندگان مجلس

وزارت اقتصاد برای ورود ماشین‌آلات مجاز و تجهیزات خطوط تولید مالیات دریافت نمی‌کند

وکلای ملت در ادامه رسیدگی به لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور در جلسه علنی امروز پارلمان مواد 43 و 44 این لایحه را مصوب کردند.
کد خبر : 81420

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بر اساس ماده 43 این لایحه؛ به‌منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمدنمودن نظام نظارت و ارتقای بهره‌وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای دستگاههای نظارتی متشکل از دو نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هر یک از آنها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل می‌شود.


دستورالعمل اجرائی این ماده و نحوه تشکیل جلسات شورا، نحوه تصمیم‌گیری و پیگیری تصمیمات، ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد اعضای شورا و با توافق سران قوا تعیین می‌گردد.


همچنین بر اساس ماده 44 لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور؛


الف- وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید که توسط واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی مجاز، با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مقررات قانونی ذی‌ربط بدون دریافت مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و با أخذ تضمین لازم، اجازه ترخیص از گمرکات کشور را صادر می‌نماید.


دستورالعمل اجرائی این ماده به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.


ب- کالاهایی که برای عرضه در نمایشگاههای خارجی از کشور خارج می‌شوند، چنانچه به هنگام خروج از کشور در مراجع گمرکی ثبت شده باشند در صورت اعاده به کشور، مشمول مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی نمی‌شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته