دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1393 - 15:04
برای مدت 3 سال؛

واحد تهران غرب با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه فعالیت های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی پیش از ظهر امروز در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان دو طرف برای مدت 3 سال منعقد شد.
کد خبر : 8142

به گزارش خبرنگار آنا، در راستای اهداف سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان، سیاست های کلی جمهوری اسلامی و در راستای بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی همچنین همکاری بین مؤسسات علمی آموزشی و پژوهشی در راستای ارتقاء کمی و کیفی هدفها و برنامه های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با نمایندگی دکتر پروین داداندیش و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی دکتر محمد خوانساری منعقد گردید.


بر اساس این تفاهم نامه دو طرف متعهد شدند در راستای استفاده متقابل توانایی های آموزشی، پژوهشی و فناوری از طریق تشکیل کارگروه های مشترک، برگزاری کارگاه ها، همایش ها و نشستهای علمی از جانب پژوهشگاه و واحد تهران غرب بسترهای پشتیانی و فعالیت های علمی را فراهم کنند.



دکتر محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به ظرفیت پژوهشگاه از توانایی بالا در جذب نیروهای متخصص خبر داد و گفت: با توجه به اهداف تعریف شده و تدوین اسناد بالا دستی امیدواریم از ارتباط نزدیک تری در راستای تعریف پروژه های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برخوردار شویم و این همکاری فتح بابی برای انعقاد تفاهم نامه با واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب نیز تغییر نگرش به سوی فعالیت های دانش بنیان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: تغییر نگرش اساتید و دانشجویان به سمت فعالیت های علمی و پژوهشی برگرفته از تغییر نگرش و سیاست های علمی دانشگاه آزاد اسلامی و اهداف سند چشم انداز 5 ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حال تغییر است که البته، تمایل دانشجویان و اساتید نیز در این تغییر نگرش بی‌تاثیر نبوده است.


دکتر پروین داداندیش ادامه داد: بر همین اساس واحد تهران غرب نیز برای عملی کردن و نیل به اهداف سند چشم انداز به این عرصه وارد شده و امیدواریم بتوانیم همکاری های خوبی در زمینه های رباتیک، تاسیس مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان مشترک و حمایت های لازم از نظر نیروی انسانی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه و کارگاه های مرتبط در آینده ای نزدیک داشته باشیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افزود: تغییر نگرش اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ایجاد تعامل گسترده تر با نهادها و مراکز تحقیقاتی منجر به تعریف و تدوین پروژه هایی شده است که این تفاهم نامه می تواند نقطه آغازی در راستای رسیدن به اهداف مذکور، بالفعل شدن توانایی های دانشجویان و اساتید واحد تهران غرب محسوب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب