دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 10:44

فانی: در پرداخت معوقات، شرمنده معلمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پرداخت معوقات معلمان با تأخیر مواجه بوده است، گفت: اقدامات برای این پرداختی‌ها انجام شده اما بابت تأخیرها شرمنده معلمان هستیم.
کد خبر : 81419

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم در جمع خبرنگاران درباره پرداخت معوقات معلمان گفت: در پرداخت معوقات معلمان با تأخیر روبه‌رو بودیم به همین دلیل شرمنده معلمان هستیم ولی امروز با مدیر کل شهرستان‌های تهران صحبت کردم و آنها به من گزارش کردند که از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته پرداخت معوقات آغاز شده است.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌ بر جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش افزود: به‌کارگیری نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش مانند سایر دستگاه‌ها از طریق برگزاری آزمون‌ ورودی انجام می‌شود که سال گذشته این آزمون برگزار شد و امسال نیز برگزار خواهیم کرد اما افراد با سابقه و فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند.


فانی درباره پرداختی‌های معلمان بازنشسته گفت: پرونده بازنشستگان در دست سازمان‌ بازنشستگی است و از حیطه آموزش و پرورش خارج شده بنابراین ما اختیاری در این حوزه نداریم.


وزیر آموزش و پرورش در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی‌ بر اهمیت نقش معلمی گفت: معلمان نقش کلیدی و الگویی دارند که گام اول جلب اعتماد دانش‌آموزان است. معلمان باید قدر خود را بدانند و تلاش کنند که اعتماد مترقیان را جلب کنند و اینجاست که هر قدم، سخن، سکوت، رفتار و نوع پوشش معلم می‌تواند در دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته