دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 10:48
در گفت‌وگو با آنا

امیرحسین پیروانی: تیم جوانان در گروه سختی قرار گرفت/ باید با آلمان و لهستان بازی کنیم/ شرایط تغییر نکند شانس کمی برای صعود داریم

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: اگر نتوانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی را انجام دهیم نمی‌توانیم نتایج خوبی را در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کنیم.
کد خبر : 81417

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، قرعه‌کشی مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا در رده جوانان انجام شد و تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های ژاپن، قطر و یمن همگروه شد. گروهی که به نظر سخت می رسد و جوانان ملی‌پوش فوتبال ایران کار سختی را برای صعود به دور بعد رقابت ها و در نهایت قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا و صعود به جام جهانی دارند.


امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در مورد همگروه شدن ایران با تیم‌های ژاپن، قطر و یمن گفت: «با توجه به حمایت چند سال اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا از تیم‌های ضعیف این قاره، در حال حاضر هیچ تیم ضعیفی در آسیا وجود ندارد و همه تیم‌های آسیایی فوتبال را به خوبی بازی می‌کنند. در گروه ما هم تیم‌های قدرتمندی قرار گرفتند. ژاپن به عنوان یکی از قدرت‌های برتر فوتبال آسیا در همه رده‌ها است. قطری‌ها که در چند سال اخیر پیشرفت خوبی در فوتبال داشته‌اند و حتی تیم‌های پایه آنها از تیم بزرگسالشان بهتر بازی می کنند چون قطری‌ها در رده‌های پایه بازیکنان مستعد کشورهای دیگر را جذب می‌کنند و با آموزش آنها تیم قدرتمندی را ساختند. یمن هم به عنوان تیم دیگر گروه، سال گذشته ما را شکست داد و نمی‌توان این تیم را دست‌کم گرفت.»


وی ادامه داد: «البته قرار گرفتن ما در سید چهار آسیا باعث شد تا ما در این گروه سخت قرار بگیریم. تیم‌های دیگر این گروه هم تمایل نداشتند تا با ما همگروه شوند و برای آنها کشورهای دیگری مثل تاجیکستان مناسب‌تر بود.»


پیروانی در رابطه با قرار گرفتن ایران در سید چهار آسیا افزود: «قرار گرفتن تیم‌ها در سید بندی از عملکرد دوره گذشته‌شان تاثیر می‌پذیرد. ما دوره گذشته این رقابت‌ها نتایج خوبی را کسب نکردیم و در مرحله گروهی در بین چهار تیم رتبه آخر را کسب کردیم و به همین دلیل در قرعه کشی این دوره در سید چهارم قرار گرفتیم.»


سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص برنامه‌های کادر فنی برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: «حدود 6 ماه پیش برنامه‌های تیم ملی را در اختیار مدیران فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان این فدراسیون قرار دادیم اما تاکنون انتظارات ما برآورده نشده‌ است و فدراسیون شرایط مناسب برای برگزاری اردوهای تیم ملی را فراهم نکرد. اما امیدواریم در چند ماه باقی‌مانده بتوانند برنامه‌های ما را عملی کنند، چون اگر ما نتوانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی را انجام دهیم نمی‌توانیم نتایج خوبی را در مسابقات کسب کنیم. برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های خوب دنیا یک گام ما را به جلو می‌برد و باعث می‌شود تا بازیکنان با شرایط روز فوتبال دنیا آشنا شوند.»


وی در رابطه با اینکه چه تیم هایی را برای برگزاری بازی دوستانه مدنظر گرفته است؟ افزود: «در برنامه کادر فنی تیم ملی جوانان برگزاری دیدار‌های دوستانه با تیم‌های کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و ازبکستان قرار داشت، اما با توجه به همگروهی ایران با تیم ژاپن ما نمی‌توانیم با این تیم بازی کنیم و فدراسیون باید شرایطی را فراهم کند تا با سایر تیم‌ها بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. همچنین ما درخواست کردیم تا با تیم‌هایی مثل آلمان و لهستان که در اروپا جز کشورهای صاحب سبک فوتبال در رده جوانان هستند دیدارهای دوستانه داشته باشیم.»


پیروانی در مورد شانس صعود ایران به دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا و در نهایت قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا و صعود به جام جهانی اظهار داشت: «در حال حاضر تمام تمرکز ما صعود از دور گروهی رقابت‌ها است. ما در گروه سختی قرار گرفتیم و صعود از بین این تیم‌ها کار دشواری است. با توجه به اینکه دو تیم نخست این گروه با تیم‌های گروه استرالیا و ازبکستان دیدار می کنند در صورت صعود از گروه خودمان باید به مصاف یکی از این تیم‌ها برویم و کار برای ما راحت‌تر می‌شود. در 40 سال اخیر فوتبال ایران در رده جوانان نتایج خوبی را کسب نکرد، اما امیدوارم در این دوره ناکامی تیم ملی جوانان تمام شود و جوانان فوتبال ایران بتوانند از اعتبار اول بودن فوتبال ایران در آسیا دفاع کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته