دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 11:04

فانی:امیدواریم دولت مشکلات معیشتی معلمان را جبران کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه معیشت، منزلت و هویت معلمان است، گفت: امید است دولت بتواند با رونق‌هایی که در بخش اقتصادی ایجاد خواهد شد بخشی از مشکلات معلمان را در حوزه معیشتی جبران کند.
کد خبر : 81412

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،علی‌اصغر فانی در مراسم سپاس معلم که در دبستان دخترانه شهید تقی‌زاده برگزار شد،افزود: بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در حال تحصیل هستند و توفیقاتی که ما در زمینه‌های مختلف به‌دست آوردیم همگی مدیون تلاش معلمان است. این معلمان هستند که آینده‌سازان ایران را تربیت می‌کنند.


وزیر آموزش و پرورش با توجه به سفر اخیر رئیس جمهوری به استان سمنان گفت: طی این سفر آموزش و پرورش منطقه کارنامه‌های دوران دبستان رئیس جمهوری را به او هدیه کردند. کسی که امروز سکان‌دار قوه مجریه کشور است حدود 55 سال پیش دانش‌آموز مدارس ما و تحت تعلیم معلمان ما بوده‌ است.


وی افزود: 13 میلیون دانش‌آموز و نزدیک به 10 میلیون معلم که در سراسر کشور تلاش می‌کنند آینده کشور را می‌سازند به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی برخوردار است. آموزش و پرورش با دست با کفایت معلم که آینده کشور را می‌سازد و زیر ساخت منابع انسانی کشور را تأمین می‌کند به همین دلیل امروز جمع شدیم تا بر دستان با کفایت معلم بوسه بزنیم و بر این بوسه افتخار کنیم.


فانی عنوان کرد: امروز معلمان در 105 هزار مدرسه در اقصی نقاط کشور مشغول به تدریس و فعالیت هستند و وزارت آموزش و پرورش در مناطقی از کشور وجود دارد که هیچ نهاد حاکمیتی کشور ممکن است در آنجا حضور نداشته باشد. مدرسه به عنوان کانون‌های تربیتی به تربیت و تعلیم دانش‌آموزان می‌پردازد و با حضور معلمان معنی پیدا می‌کند.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: عوامل متعددی از قبیل فضا، تجهیزات، برنامه درسی، فناوری‌های نوین و ... در تعلیم و تربیت مؤثر است اما محور اصلی تعلیم و تربیت معلم است. معلمان هستند که همه کسری‌ها و کمبود‌های وزارت آموزش و پرورش را جبران می‌کنند.


وی با تأکید بر اینکه معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است، افزود: معلم رکن اصلی آینده‌سازی کشور را تشکیل می‌دهد و من هم به همین مناسبت روز معلم را به تمام معلمان سراسر کشور تبریک می‌گویم و امیدوارم دولت جمهوری اسلامی با رونقی که در بخش اقتصادی ایجاد خواهد شد بتواند بخشی از مشکلات معلمان را در حوزه معیشتی جبران کند.


وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: سیاست آموزش و پرورش منزلت، معیشت و هویت معلم است که در آینده نزدیک با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این سیاست شکل می‌گیرد و امید است همکاران ما با تلاش‌های بیشتر کمک کنند تا بتوانیم فرزندان آگاه، متدین، مؤمن و متخصص تربیت و تقدیم نظام کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته