دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خبر داد:

کاهش قابل توجه زندانیان چک برگشتی با اجرای قانون جدید چک

کاهش قابل توجه زندانیان چک برگشتی با اجرای قانون جدید چک
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، بازگشت اعتبار به چک را از دیگر تحولات مهم با اجرایی شدن قانون جدید چک عنوان کرد.
کد خبر : 814083

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا به نقل از بانک مرکزی،‌ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی از چک دیجیتال که صبح امروز در بانک مرکزی برگزار شد با اشاره به پیچیدگی‌های فنی، حقوقی و اجرایی چک دیجیتال گفت: پیاده سازی و عملیاتی کردن چک  دیجیتال باید به گونه‌ای انجام می‌شد که بیشترین ضریب نفوذ را در میان عامه مردم به لحاظ کارایی و کاربرد داشته باشد. از این رو به مبحث فرهنگ سازی در اجرای چک دیجیتال برای نحوه استفاده در عملیات اجرای آن نیز پرداخته شده است.

مهران محرمیان مهم ترین مزیت چک دیجیتال را نقد کردن ان به صورت غیرحضوری برشمرد و ادامه داد: چک دیجیتال یکی  دیگر از گام‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان است و تاکنون بیش از ۹۸ درصد عملیات بانکی قابلیت ارائه به صورت غیرحضوری به مشتریان را داراست.  

معاون فناوری‌های نوین بازگشت اعتبار به چک را از دیگر تحولات مهم با اجرایی شدن قانون جدید چک عنوان کرد و افزود: پیش از سال  ۹۸ به طور میانگی روزانه ۱۰ نفر در خصوص جرایم مربوط به چک  راهی زندان می‌شدند که این تعداد در حال حاضر به ۱ نفر در هر دو روز کاهش پیدا کرده است.  



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته