دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

عبدی: بازی با انگلیس فرصت است نه تهدید/ نکته تاسف‌آور بازی دوستانه مصدومیت ابراهیمی بود

عبدی: بازی با انگلیس فرصت است نه تهدید  نکته تاسف‌آور بازی دوستانه مصدومیت ابراهیمی بود
سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: بازی اول سخت‌ترین مسابقه است و باید بازی با انگلیس را یک فرصت ببینیم نه تهدید تا به مرحله دوم صعود کنیم.
کد خبر : 813937

حسین عبدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر نیکاراگوئه و حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: بازی زیاد سنگینی نبود و با توجه به اینکه اکثر نفرات اصلی نبودند بازی سبکی برگزار شد. فقط بحث محک خوردن و فرصتی که به جوانان داده شد در این میان اهمیت داشت. بحث دیگر اینکه در آخرین بازی داخلی تیم‌های حریف این مسابقه را سنگ محک قرار می دهند و در جام جهانی سورپرایز می شوند. بازیکنان آینده‌دار فرصت خوبی داشتند تا بتواند در سطح بزرگسالان بازی کنند. نکته تأسف‌آور مصدومیت امید ابراهیمی بود و ناراحت کننده اینکه زمان کوتاهی در زمین بود و نیامده صدمه دید. جوری که از زمین خارج شد جای نگرانی داشت و برای بازیکن خیلی دشوار است که در آستانه جام مصدوم شود.

**بازی با انگلیس فرصت است نه تهدید

وی با اشاره به اینکه انگلیس اصلی‌ترین حریف ایران در جام جهانی است، یادآور شد: گرت ساوت گیت از معتبرترین لیگ باشگاهی دنیا نفرات تیمش را غربال کرد و تنها جود بلینگهام از دورتموند بازیکنی است که در لیگ جزیره شاغل نیست. سرمربی انگلیس هدفش حضور در جام جهانی و چه بسا فینالیست شدن و حتی قهرمانی است. پس از 56 سال دوری از کاپ قهرمانی، ساوت گیت می‌خواهد در کشورش جاودانه شود و دومین قهرمانی را به مردمش هدیه کند. انگلیس مهد فوتبال است و همه می‌دانند در چه سطح بالایی قرار دارد. با تمام تعاریفی که از انگلیس می‌شود اما ایران می‌تواند از این حریف امتیاز بگیرد. خوش شانس بودیم که اولین بازی را مقابل چنین حریفی برگزار می‌کنیم و باید با دید مثبت از این فرصت استفاده کنیم و آن را تهدید نبینیم. اولین بازی سخت‌ترین مسابقه برای مدعیان قهرمانی است چون می‌خواهند قدرت خود را به نمایش بگذارند و باید از این مسئله استفاده کنیم چون انگلیس با استرس وارد زمین می‌شود.

**آمریکا به دنبال انتقام شکست است

مربی تیم ملی نوجوانان در خصوص دو رقیب دیگر ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: آمریکا با تیم سال ۱۹۹۸ تفاوت عمده‌ای پیدا کرده و همانند تیم ما پیشرفت خوبی داشته است. این تیم لژیونرهایی زیادی دارد و شرایط مشابهی از این نظر دارد. آنها می‌آیند تا خودشان را بالاتر از قبل ببینند و شکستی که در فرانسه داشتند را در قطر جبران کنند. ولز با شباهت‌هایی که با انگلیس دارد حریف بهتری به شمار می‌رود. شانس با ما یار بود که اوکراین توسط ولز حذف شد و اگر مشکلاتی که این تیم بابت جنگ با روسیه داشت در مرحله انتخابی پیش نمی‌آمد شاید الان حریف ایران بود. ولز با بازیکنی چون گرت بیل که آخرین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد اگر جدی گرفته نشود بسیار خطرناک خواهد بود چون این بازیکن مطرح می‌خواهد در آخرین فرصت خود تاریخ‌سازی کند ولی این ما هستیم که باید تاریخ را به نام خود تغییر دهیم و با استراتژی مناسب و مدیریت زمان درست صعود به مرحله دوم را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته