دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1401 - 08:58
سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با آنا:

اردوهای تیم ملی به روی هیچ دومیدانی کاری بسته نیست/ حرفه ای ها برنامه خود را داده اند

اردوهای تیم ملی به روی هیچ دومیدانی کاری بسته نیست  حرفه ای ها برنامه خود را داده اند
دبیرفدراسیون دوومیدانی گفت: اولین گردهمایی دوومیدانی برای بازی های آسیایی، شروع خوبی بود، امیدوارم نصفه و نیمه نماند و در آینده هم هم تداوم داشته باشد. 
کد خبر : 813828

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون دوومیدانی برای شروع به کار بازی های آسیایی هانگژو ، 21 دوومیدانی کار زن و 26 دوومیدانی کار مرد را  در دو روز جداگانه به آکادمی دعوت کرد تا علاوه بر آشنایی آنها با دوپینگ، کلاس های تغذیه ورزشی،علم تمرین و قدرت و تست های بدنی را برای آنها آشنا کرد. 


هاشم خزایی از دونده های با سابقه  که حدود دو ماهی است حکم سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی را گرفته، ترجیح داد به جای اردو از لفظ گردهمایی استفاده کند و در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا در این مورد گفت: این اولین گردهمایی منتخبان دوومیدانی بود. گردهمایی که در آن برای 47 دوومیدانی کار زن و مرد، دو روز جداگانه کلاس های تخصصی تغذیه ورزشی،علم تمرین و قدرت، تست های بدنی خاص نسبت به ماده تخصصی  برگزار شد و البته آنها چکاپ پزشکی شدند تا اگر مصدومیتی دارند با شناسایی زود هنگام به درمان آن کمک کنیم. این گردهمایی شروع خوبی بود و امیدوارم نصفه و نیمه نماند و ادامه پیدا کند.

او البته در تیم ملی را برای دوومیدانی کاران بسته ندانست و تاکید کرد:  شاید کار را با این 47 نفرو طبق رکوردهای سال قبل شروع کرده ایم، اما در ادروهای تیم ملی به روی هیچ دوومیدانی کاری بسته نیست .اما اگر ورزشکاری رکورد قابل قبولی را ثبت کند، شک نکنید  به جمع اردونشینان اضافه می شود تا در میادین بدرخشد.

 
به گفته سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، اردوی تیم ملی زنان و مردان از دهه دوم آذرماه شروع می شود و ادامه داد: قرار است با اطلاعاتی که از ورزشکاران داریم و بعد از بازسازی خوابگاه مجموعه آفتاب انقلاب، اردوها از دوم آذرماه شروع شود. البته حرفه ای ها مثل فرزانه فصیحی، حسن تفتیان و احسان حدادی برنامه هایشان را به فدراسیون داده اند و تمرین زمستانی را شروع کرده اند. اردوی دهه دوم آذرماه برای آن  دسته از ورزشکارانی است که مشکل اردو و مربی دارند.

 
فدراسیون دوومیدانی طبق تقویم مسابقات سال آینده، به فکر تیم نوجوانان هم هست. دوومیدانی کارانی که فروردین ماه سال آینده قهرمانی آسیا به میزبانی تاشکند را در پیش دارند. خزایی دراین باره تاکید کرد: درست است که ما به خاطر بازی های آسیایی برنامه هایمان را با بزرگسالان شروع کردیم،اما از تیم های پایه هم غافل نشده ایم و با تقسیم کشور به 6 دسته، اواخر آبان ماه مسابقه در 6 ماده برگزارمی کنیم  تا بهترین ها ، منطبق با تاریخ تولد 2023 برای قهرمانی آسیا مشخص شوند. بهترین های این مسابقه به اردو دعوت می شوند تا برای قهرمانی آسیا آماده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته