دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 09:58

روایت دعایی از فردی که می‌خواست انحراف مطهری و شریعتی را برای امام(ره) ثابت کند!

دعایی با ذکر خاطره‌ای از دوران تبعید امام به نجف گفت:‌ جلسه‌ای که برای جلوس آقای مطهری در نجف ترتیب داده‌ بودیم در روزی بود که معمولا امام حضور نمی‌یافتند؛ اما امام(ره) به احترام شاگرد خود در این جلسه از اول تا آخر نشستند.
کد خبر : 81379

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در مراسم رونمایی از کتاب «اسلام و مقتضیات زمان» اثر جدید حجت‌الاسلام سروش محلاتی، که روز گذشته در محل خانه موزه شهید مطهری و با حضور علی مطهری برگزار شد، اظهار کرد: دورانی که ما در عراق در محضر امام(ره) بودیم دوران متفاوتی بود. در این دوران علاقه‌مندان امام زوار را برای دیدار با امام تشویق می‌کردند و آن‌ها را آگاه می‌کردند که در صورت دیدار با امام(ره) از سوی نیروهای رژیم با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.


وی با ذکر خاطره‌ای از دیدار شهید مطهری با امام خمینی(ره) گفت: در یکی از مناسبت‌هایی که امام به کربلا مشرف شدند، آقای مطهری به نجف آمدند و من ایشان را به کربلا نزد امام بردم. ساعت چهار عصر بود به همراه شهید مطهری به محل اقامت امام در کربلا رفتیم. من جلوتر خدمت امام رسیدم و دست ایشان را بوسیدم گفتم مژده‌ای بدهید که عزیزی را به نزد شما آورده‌ام. امام تمام‌قد بلند شدند و ایشان را بغل گرفتند. اشک مرحوم مطهری را من دیدم و حتما امام هم بغض کردند.


دعایی ادامه داد: جلسه‌ای که برای جلوس آقای مطهری در نجف ترتیب داده‌ بودیم در روزی بود که معمولا امام حضور نمی‌یافتند؛ اما به احترام شاگرد خود در این جلسه از اول تا آخر نشستند.


توضیحات دعایی به شهید مطهری درباره دیدار تیمور بختیار با امام(ه)


مدیر مسئول مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات در ادامه این مراسم که به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری برگزار شده بود، گفت: مرحوم امام دکترین حکومتی خود را با عنوان ولایت فقیه در درس خارج فقه طی 10 جلسه مطرح کردند و علاقه‌مندان اصرار داشتند که این مباحث هرچه سریع‌تر پیاده و منتشر شود. ولی این مباحث نیاز به ویراستاری داشت و بدون ویرایش آن را چاپ کرده بودند. من مخالف شیوه تکثیر بیانات امام بودم. به هرحال همان جزوات برای تبلیغ به حج فرستاده شد و من در حج همان سال با آقای مطهری دیدار کردم. ایشان درباره خبر دیدار تیمور بختیار با امام سؤال کردند و من توضیحاتی خدمتشان دادم و گفتم که امام بختیار را به حضور نپذیرفته و سپس او به همراه استاندار کربلا به نزد امام(ره) آمده است.


سفیر سابق ایران در عراق تشریح کرد: شهید مطهری در آن دیدار درباره حکومت اسلامی مسائلی را مطرح کردند و گفتند به خدمت امام سلام برسانید و بگویید که در بهترین وقت این مسئله را مطرح کرده‌اید. بهترین وقت به خاطر نیاز جامعه ما بود و این مباحث را باید عالی‌ترین مقام و مطلوب جامعه اسلامی که همان امام خمینی به عنوان مرجع عام است، مطرح می‌کردند.


نظر امام درباره کتاب اسلام‌شناسی شریعتی


دعایی در ادامه سخنان خود با ذکر خاطره‌ای دیگر گفت: در یکی از مناسبت‌ها که در محضر امام(ره) بودم، ایشان فرمودند که کسی را پیش من فرستاده‌اند که نظر من را نسبت به مطهری و شریعتی تغییر دهد و کتاب مسئله حجاب مطهری را جلوی من گذاشته‌اند و گفته‌اند که این کتاب جنوب تهران را بی‌حجاب کرده است و گفته‌اند که کتاب اسلام‌شناسی آقای شریعتی هم باعث انحراف جوانان شده است. ایشان گفتند من می‌دانستم که این‌ها در مورد آقای مطهری اشتباه می‌کنند و کتاب ایشان نه تنها جنوب تهران را بی‌حجاب نمی‌کند بلکه شمال تهران را نیز به حجاب نزدیک می‌کند. راجع به کتاب آقای شریعتی گفتم که کتاب شریعتی را آن موقع هم خوانده‌ام و آن‌طور نیست که شما می‌گویید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته