دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با آنا:

توقف انگلیس کلید صعود ایران است/ در فضای جام جهانی ذوب شویم

توقف انگلیس کلید صعود ایران است  در فضای جام جهانی ذوب شویم
مدافع پیشین تیم ملی گفت: برای صعود از گروه‌مان در فضای جام جهانی ذوب شویم و با درک کردن شرایط این مسابقات بازی‌های خوبی انجام دهیم.
کد خبر : 813781

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص شانس ایران برای حضوری موفق در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: احساسم این است که تیم ملی ما انسجام خوبی به خود گرفته و با حضور مهدی تاج و کارلوس کی‌روش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی اتحاد و همدلی بیشتر و حاشیه‌ها جمع شده است. طبیعتا حاشیه تیم را از بین می‌برد. حواشی در کنار تیم زیاد شد و حتی هتک حرمت‌هایی صورت می‌گیرد، اما حالا حاشیه‌ای وجود ندارد. شرایط خوب شده و طبیعتا آنچه برای موفقیت تیم ملی می‌طلبد وجود وحدت تیمی و اجتماعی است. همه باید کمک کنند تا تیم ملی موفق شود و مردم یکسری از ناراحتی‌ها و مشکلات را به فراموشی بسپارند. تیم ملی از لحاظ فنی هم بهتر شده و در دو بازی تدارکاتی خوب مقابل اروگوئه و سنگال فرامین تاکتیکی خود را به خصوص اجرا کنند و امید است در ادامه راه اهداف کادرفنی در خطوط دفاعی و هجومی محقق شود.

**بازی با انگلیس بسیار بسیار حساس است

پیشکسوت تیم ملی در مورد اینکه افزایش لژیونرها که درک بیشتری از بازی با بازیکنان بین‌المللی را دارند، تصریح کرد: اکثر بازیکنان حال حاضر تیم ملی ما قطعا با فضای جام جهانی آشنا هستند چون در اروپا و تیم‌های خوب این قاره بازی می‌کنند. بیشتر بازیکنان تیم ملی تجربه حضور در دومین جام جهانی را پشت سر خواهند گذاشت و حتی بازیکنی داریم که سومین جام جهانی متوالی را تجربه خواهد کرد. مهم‌تر از همه اینکه آنها با کارلوس کی‌روش در جام جهانی حضور داشتند و درک متقابل بین سرمربی و بازیکنان وجود دارد. این موارد کمک می‌کند تا استرس از تیم ملی دور باشد. تیم با تجربه‌تری نسبت به دوره‌های قبل داریم ولی قدم اول اهمیت بسیار زیادی دارد. بازی با انگلیس بسیار بسیار حساس و چه بسا توقف این تیم کلید صعود است. در این بازی باید تیم ملی تمرکز بیش از اندازه بالایی داشته باشد تا بتواند از این بازی با امتیاز بیرون بیاید. 

**غیرت ایرانی مثال‌زدنی است 

وی با اشاره به نقش باورپذیری در کسب موفقیت ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت دقیق بازی ایران و انگلیس را آنالیز کنیم و جزئیات مصاف دو تیم را مورد ارزیابی قرار دهیم اگر دو تیم ۱۰ بار با همدیگر مسابقه دهند شاید ۹ بار انگلیس برنده باشد و یک بار ایران برنده باشد یا بتواند با کسب تساوی صاحب تک امتیاز مسابقه شود. امیدوارم این مسابقه همان یک بار باشد و در قطر مقابل انگلیس نتیجه‌ای به غیر از شکست بگیریم. در کل هیچ چیز ما قابل قیاس با تیم‌های هم‌گروه‌مان نیست، ولی غیرت ایرانی مثال‌زدنی است و البته این به معنای آنکه رقبا غیرت ندارند نیست بلکه ما در مواقعی کار‌های بزرگ کرده‌ایم و امیدوارم در مصاف با تیم‌های همگروه شاهد کار‌های بزرگی باشیم.

** نباید جانب احتیاط فراموش شود

همدانی درباره اینکه کسب تک امتیاز از انگلیس و به دست آوردن ۴ امتیاز از دو بازی مقابل ولز و آمریکا صعود ایران را به مرحله حذفی جام جهانی قطعی می‌کند، تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که آقای کی‌روش دارد باید فضای بازی در جام جهانی به بازیکنان منتقل شود. بسیاری از بازیکنان هم با حضور در میدان جام جهانی بیگانه نیستند و باید کاملا در محیط و فضای حاکم بر جام جهانی ذوب شوند و بدانند که بازی اول چقدر با اهمیت است. اگر یک امتیاز از این بازی گرفته شود هم برای بازی دوم انگیزه بسیار زیادی برای کسب ۳ امتیاز به بازیکنان اضافه می‌شود و در صورت وصول امتیازات دیدار دوم در روز آخر مقابل آمریکا باید منتظر برگزاری جشن صعود باشیم. افزایش اعتماد به نفس در کسب نتایج مطلوب تاثیر بسیار زیادی دارد، ولی نباید جانب احتیاط فراموش شود، چون رقبای قدرتمندی داریم و آن‌ها نیز برای حضور در جام جهانی بهترین تدارک را داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته