دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 09:10

«آشنایی با محتوا و نحوه جست‌وجو در بانک‌های اطلاعاتی ابسکو» در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با محتوا و نحوه جست‌وجو در بانک‌های اطلاعتی ابسکو (EBSCO) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.در این کارگاه جمعی از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی حضور داشتند که با نحوه جستجو مقالات و مجلات علمی نمایه شده در پایگاه ابسکو (EBSCO) آشنا شدند.
کد خبر : 81364

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدیر حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اعلام این خبر افزود: «این کارگاه در راستای تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت نسیم ایمان و با هدف آشنایی دانشجویان با پایگاه اطلاعاتی علمی آبسکو برگزار شد.»


دکتر محمدجواد رضوانی افزود: «دانشجویان و استادان از طریق این پایگاه می‌توانند به اطلاعات علمی بیش از ۱۰ هزار نشریه تمام متن به همراه خلاصه و نمایه بیش از ۴۰ هزار نشریه مختلف علمی، در حوزه‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی نظیر کامپیو‌تر، مکانیک، صنایع، مدیریت، اقتصاد، مالی و حسابداری دسترسی پیدا کنند.»


وی افزود: «این پایگاه اطلاعات موجود در سایر انتشارات‌ها را جمع آوری می‌کند و در یک مجموعه واحد در اختیار طالبان علم قرار می‌دهد.»


رضوانی گفت: «دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان می‌توانند با آی پی دانشگاه و از مسیر الکترونیکی http: //search. ebscohost. com به صورت رایگان از این پایگاه و محتوای آن استفاده کنند.»


تدریس این کارگاه یک روزه را لیلا ایلخانی، از کار‌شناسان شرکت نسیم ایمان بر عهده داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب