دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 08:57

در پیامی به مناسبت 12 اردیبهشت‌ماه؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز معلم را تبریک گفت

دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری، فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت.
کد خبر : 81361

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این پیام آمده است:


«النظر الی وجه العالم عبادة ـ پیامبر اکرم (ص)،


نگاه به سیمای دانشمند عبادت است


دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت اندیشمند جهان اسلام و متفکر انقلاب اسلامی، علامه آیت‌الله مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم و استاد گرامی باد.


تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است؛ آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان دانشمند و ازخودگذشته. شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل معلمی و استادی بود. ایشان کمر همت به پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند.


انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید، و با تکیه بر نیروی دانش و ایمان نسل پرورش یافته به دست معلمان راستین انقلاب، همچون استاد مطهری و دکتر شریعتی مسیر پرافتخار خود را پیمود و در سایه ولایت، امروز الگویی برای کشور‌های مستقل و مقتدر در جهان است.»


در ادامه این پیام آمده است: «جایگاه موثر تعلیم و تربیت در تاریخ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و وجود چنین ستاره‌های درخشانی در آسمان ایران اسلامی، وظیفه همگان را نسبت به گرامیداشت و پاسداشت شأن و شرافت معلمان و استادان این مرز و بوم صدچندان می‌کند؛ معلمان، فرهیختگانی هستند که با وجود همه ناملایمات و تنگناهای مادی، دولت معلمی و کرسی استادی را به هر جاه و منزلت دیگری ترجیح داده‌اند و نیاز انقلاب، نظام و میهن عزیز اسلامی به ایمان و مقاومت بر خاسته از دانش و بینش را دریافته‌اند.


این‌روز گرانقدر را به همکاران عزیزم، معلمان و استادان فرهیخته به ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان مدارس سازمان سما تبریک می‏‌گویم و از خداوند منان می‌خواهم ما را در مسیر خدمت‌گزاری به استادان و معلمان بیش از پیش یاری کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته