دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1401 - 08:37
سفیر سابق ایران در مجارستان در گفتگو با آنا:

رسانه‌ها می‌توانند در تامین اهداف سیاست خارجی نقش مثبتی ایفا کنند

رسانه‌ها می‌توانند در تامین اهداف سیاست خارجی نقش مثبتی ایفا کنند
سفیر سابق ایران در مجارستان گفت: در موضوعات ملی و مسائل سیاست خارجی رسانه‌ها می‌توانند نقش مثبت و بهتری ایفا کنند که باید به این مهم توجه بیشتری صورت بگیرد.
کد خبر : 813549

علی‌اکبر فرازی، سفیر سابق ایران در رومانی در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره توصیه وزیر امور خارجه به سفرای ایران در کشور‌های اروپایی مبنی بر کنشگری فعال در کشور‌های محل ماموریت خود به منظور تحقق اهداف سیاست خارجی ایران با توجه به فشار‌ها و تحریم‌های اروپا در موضوعات حقوق بشری و پهپادها، اظهار کرد: وظیفه سفرا محافظت از منافع ملی کشورشان است که این نیز وظیفه خطیری است.

وی گفت: سفرا این وظایف را به نحو احسنت در بحران‌های متعددی که قبلا بوده انجام دادند و حتما در این مسیر هم باز انجام وظیفه خواهند کرد.

سفیر سابق ایران در مجارستان تصریح کرد:، اما این را باید در نظر داشته باشید در موضوع پهپادها، موضع ما باید واضح‌تر بیان می‌شد و نباید به نحوی پیش رود که هر روز موضع جدیدی توسط افراد مختلف و متعدد بیان شود.

فرازی ادامه داد: این قبیل موضوعات حتما باید به عهده وزیر و سخنگوی وزارت خارجه باشد، من تعجب میکنم از این که دیگران وارد موضوع می‌شوند و در مورد مواضع ایران در سیاست خارجی سخن می‌گویند.

وی اشاره کرد: متاسفانه در بحث پهپاد‌ها مواضع نامتناجس اعلام شد و الان غربی‌ها به لحاظ رسانه‌ای دارند بر روی این موضوع مانور می‌دهند و این کار سفرای ما را در بحث روشنگری سخت‌تر و بیشتر می‌کند.

سفیر سابق ایران در رومانی افزود: طبیعی است که در موضوعات ملی و مسائل سیاست خارجی رسانه‌ها می‌توانند نقش مثبتی ایفا کنند که باید به این مهم توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی در پایان، درباره‌ی اقدام سفرا در کشور‌های اروپایی خاطر نشان کرد: به نظر من سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف باید هم با رسانه‌ها کار و تعامل بیشتری داشته باشند و هم با مقامات کشور‌های اروپایی، تا مسائل و دیدگاه‌های ایران را برای آن‌ها تفهیم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته