دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1401 - 13:46
معرفی کتاب؛

نخستین کتاب حاشیه‌نویسی ورزشی ایران منتشر شد

نخستین کتاب حاشیه‌نویسی ورزشی ایران منتشر شد
نخستین کتاب حاشیه‌نویسی ورزشی ایران با عنوان«حاشیه نوشت» به قلم دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به رشته تحریر درآمد.
کد خبر : 813465

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، کتاب مهدی بذرافکن دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و روزنامه‌نگار اهل شیراز با نام «حاشیه‌نوشت» که از سوی انتشارات ارشدان تهران به چاپ رسیده است، راهی بازار نشر شد.

این روزنامه‌نگار شیرازی که فعالیت خود را از دوران نوجوانی با عنوان خبرنگار صفحه دانش‌آموز روزنامه خبر جنوب آغاز کرد، اکنون سردبیر دو پایگاه خبری زیرمجموعه موسسه رسانه‌ای بین‌المللی خبر بوده ودر کتاب «حاشیه‌نوشت» که به گفته او نخستین کتاب منتشرشده درباره حاشیه‌های ورزش ایران به شمار می‌رود به واکاوی مسائل و مشکلات حاشیه‌ای ورزش ایران پرداخته و عملکرد مسئولان ورزش، باشگاه‌های ورزشی و کار‌های حاشیه‌ای ورزشکاران را به نقد کشیده است.

نخستین کتاب حاشیه‌نویسی ورزشی ایران منتشر شد

بذرافکن در مقدمه کتاب «حاشیه‌نوشت» آورده است که مطالب کتاب منتخبی از یادداشت‌های او در روزنامه خبر ورزشی در حدود دو سال و نیم گذشته بوده که در ستونی با همین نام منتشر شده است. اگر بپرسید نوشته‌های تاریخ مصرف گذشته و چاپ شده در یک روزنامه چه ارزشی برای گردآوری و کتاب شدن دارد در پاسختان (البته با تردید)، خواهم گفت که فکر می‌کنم مرور تاریخ و رویداد‌های مهم ورزشی کشور برای اهالی حال و آینده ورزش کشور احتمالاً عبرت‌آموز باشد.

دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) پیش‌تر نیز کتابی با عنوان «وب‌گزار» تألیف کرده که در این نوشته با رویکردی انتقادی به موضوعات روز اجتماعی و سیاسی پرداخته و با به چالش کشیدن طیف‌های مختلف جامعه، مسئولان، سلبریتی‌ها، ورزشکاران و هنرمندان مطرح را دستمایه نوشته‌هایش قرار داده است.

نخستین کتاب حاشیه‌نویسی ورزشی ایران منتشر شد

بذرافکن هر دو کتاب را به پیشکسوت مطبوعات فارس تقدیم کرده و در بخشی از مقدمه کتاب «وب گزار» نوشته است: این کتاب به نوعی ادای دینی به حسین واحدی‌پور صاحب امتیاز و مدیر مؤسسه رسانه‌ای بین‌المللی خبر، پیشکسوت مطبوعات و رسانه است. مردی که از سال‌های نخستین جوانی، وقتی وارد روزنامه خبر جنوب شدم، باورم کرد و به من میدان داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته