دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1401 - 12:44
براساس یافته‌های جدید؛

زندگی در مجاورت فضای سبز شانس سرطان را کاهش می‌دهد

زندگی در مجاورت فضای سبز شانس سرطان را کاهش می‌دهد
پژوهشگران اعلام کردند زندگی در نزدیکی پارک‌ها و فضاهای سبز، احتمال ابتلا به «سرطان» را کاهش می‌دهد.
کد خبر : 813464

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، پژوهشگران در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند، زندگی در نزدیکی پارک‌ها و فضاهای سبز، احتمال ابتلا به «سرطان» را کاهش می‌دهد.

تحقیقات قبلی دسترسی آسان به فضاهای سبز مانند پارک‌ها، جنگل‌ها یا حومه شهر که از فضای سبز برخوردار است را با تقویت سلامت روان مرتبط دانسته است. اکنون یک مطالعه بزرگ که توسط محققان دانشگاه لیورپول و دانشکده بهداشت و پزشکی لندن صورت گرفته نشان می‌دهد افرادی که در مناطق دارای فضای سبز زندگی می‌کنند و جنگل و پارک در مجاورت آنها است، ۱۶ درصد کمتر از افرادی که دسترسی مشابهی ندارند، به درمان سرطان نیاز دارند.

در مطالعات گذشته بیان شده که احتمالاً نزدیک بودن به فضای سبز شهری به افزایش فعالیت بدنی و قرارگیری کمتر در معرض آلودگی هوا و بهره‌برداری از مزایای بعدی آن برای سلامتی کمک می‌کند. اما محققان مطالعه اخیر معتقدند که سایر عوامل، ازجمله کاهش استرس در میان افرادی که نزدیک فضای سبز زندگی می‌کنند، در این زمینه نقش دارد. 

دانشمندان پس از مطالعه بستری شدن ده‌ها هزار نفر در بیمارستان به این یافته‌ها دست یافتند. این دسترسی ممکن است افراد را به ورزش و فعالیت بدنی تشویق کند، که از برخی سرطان‌ها محافظت می‌کنند.

دسترسی آسان به فضاهای سبز مانند پارک ها، جنگل ها یا حومه شهر از قبل برای تقویت سلامت روان شناخته شده است. اکنون یک مطالعه بزرگ توسط محققان دانشگاه لیورپول و دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی لندن نشان می‌دهد افرادی که در مناطق شهری فقیر زندگی می‌کنند و دارای فضای سبز در مجاورت هستند، ۱۶ درصد کمتر از افرادی که دسترسی مشابهی ندارند به درمان سرطان نیاز دارند.

به گفته محققان، سه سال پیش هم با بررسی افرادی که در نزدیکی پارک ها و فضاهای سبز زندگی می‌کردند مشخص شد که اضطراب و افسردگی در آنان کمتر دیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته