دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1401 - 13:04
مرادی مطرح کرد؛

آخرین مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

آخرین مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشستی آخرین مصوبات و تصمیمات درخصوص فرآیندهای قانونی احزاب و تشکل‌های کشور را تشریح کرد.
کد خبر : 813253

به گزارش گروه سیاست و حکمرانی آنا، عبدالله مرادی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران به تشریح  مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پرداخت و  گفت: در این جلسه با تمدید پروانه فعالیت انجمن زرتشتیان تهران، انجمن زرتشتیان الله‌آباد زارچ، انجمن زرتشتیان نرسی آباد یزد و انجمن زرتشتیان اصفهان موافقت کرد.

وی افزود: تقاضای تأسیس «حزب گفتمان ملی استان قم»، «مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی قم» نیز بررسی و با انجام اصلاحاتی اساسنامه آنها تأیید شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرد: در جلسه امروز درباره پیشنهاد پرداخت یارانه امسال احزاب سیاسی و بررسی درخواست هیأت موسس «جمعیت فرزندان انقلاب اسلامی» مبنی بر افزایش گستره فعالیت حزب از استانی به ملی بحث و گفتگو شد.

مرادی با بیان اینکه مهمترین مصوبه جلسه کمیسیون ماده۱۰ احزاب درباره تعلق یارانه به احزاب است،افزود: امروز مصوب کردیم که یارانه به احزاب ملی و استانی و خانه احزاب تعلق بگیرد و البته یارانه صرفا به احزابی تعلق می گیرد که مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی خود را طبق قانون و موعد قانونی برگزار کرده باشند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۰ درصد از یارانه احزاب را برای خانه احزاب در نظر گرفتیم. خانه احزاب نقش مهمی در برقراری گفتگوی سیاسی و رقابت سیاسی سالم میان احزاب را دارد و دولت سیزدهم خانه احزاب را به عنوان نهاد مهم سیاسی تلقی می کند.انتظار هم داریم خانه احزاب هم فعالیت خود را افزایش دهد.

دبیر کمیسیون ماده۱۰ احزاب با بیان اینکه این یارانه مربوط به سال۱۴۰۰ است که در بودجه آمده بود،افزود:  یارانه احزاب تاکنون نامنظم پرداخت شده و تصمیم داریم این پرداخت را منظم و متناسب با فعالیت احزاب کنیم.

مرادی درباره تقاضای برگزاری تجمعات قانونی از سوی برخی احزاب نیز، گفت: احزابی که تقاضای تجمع داشتند، دچار مورد قانونی بودند و به همین دلیل ما امکان پاسخگویی به آنها را نداشتیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته