دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1401 - 11:41
معاون دانشگاه آزاد کاشان مطرح کرد؛

مؤلفه‌های سازنده دانشجوی مطالبه‌گر و آزاداندیش کدامند؟

مؤلفه‌های سازنده دانشجوی مطالبه‌گر و آزاداندیش کدامند؟
عباسعلی اکبرزاده‌مرشدی گفت: خوب شنیدن و تحمل عقاید مخالف در کنار بیان مستدل و متین هر دو با هم مکمل و سازنده دانشجوی مطالبه‌گر و آزاداندیش است.
کد خبر : 813188

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان، عباسعلی اکبرزاده‌مرشدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در نشست صمیمانه با مدیران بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه در آستان مقدس حضرت امامزاده ابراهیم فین کاشان، برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی و تشکل‌ها برای فعالیت‌های جنبی در دانشگاه مانند فعالیت‌های هنری و تجسمی و صنایع‌دستی را خواستار شد و اظهار کرد: بدنه فعال دانشگاه، انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌ها هستند. این سه در کنار هم و با کمک یکدیگر از حضوری شدن دانشگاه در راستای شورونشاط عمومی استفاده کرده و می‌توانند زمینه‌ساز بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه و در کنار تحصیل باشند.

وی با تأکید بر میزان تأثیر نقد سازنده و مؤثر در پیشبرد اهداف سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: شایسته بوده دانشجویان هنر خوب شنیدن را در کنار بیان خوب تمرین کنند به عبارت دیگر خوب شنیدن و تحمل عقاید مخالف در کنار بیان مستدل و متین هر دو با هم مکمل و سازنده دانشجوی مطالبه‌گر و آزاداندیش است و دانشگاه پویا و زنده دانشگاهی بوده که با رعایت اصول و ارزش‌ها در محیطی سراسر علمی شاهد گفتمان مطلوب باشیم.

کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی نماینده عموم دانشجویان بوده و باید حجم بالایی از دانشجویان را پوشش داده و نماینده قاطبه علایق و افکار دانشجویی باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: نقد خوب بهترین راهگشا برای پیشبرد اهداف دانشگاه است و رشد فضای نقد سازنده و به دور از سوگیری‌های مخرب و گفت‌وگو، یکی از انتظاراتی بوده که از کانون‌های دانشجویی و همه محافل و مجامع دانشجویی می‌رود و تحقق این خواسته با مشارکت مستمر انجمن‌های علمی، تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

اکبرزاده‌مرشدی تأکید کرد: باید بیاموزیم که همسو با جریانات دانشگاه فکر و برنامه‌ریزی داشته باشیم و به دلیل اینکه در دانشگاه میزبان علایق و تفکرات مختلف هستیم، تمرکز را صرفاً در یک مسیر قرار ندهیم و همزمان به موضوعات علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی بپردازیم.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی نماینده عموم دانشجویان بوده و باید حجم بالایی از دانشجویان را پوشش داده و نماینده قاطبه علایق و افکار دانشجویی باشند. اثربخشی فعالیت‌های دانشگاه، ارتقای علمی و مهارتی دانشجویان از طریق انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی ممکن می‌شود و زمانی می‌توانیم بگوییم طرح‌های دانشگاه موفق است که بدنه دانشجویی درباره آن آگاه و همراه بوده، برنامه‌ریزی‌های دانشگاه با تفکرات دانشجویی پیوند بخورد و محل دفتر فرهنگی مرکزی برای جوشش اندیشه‌های ناب باشد.

**کوتاهی در روشنگری نسل جوان موجب ضربات جبران‌ناپذیر می‌شود

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با اشاره به مسئولیت سنگین فعالان فرهنگی گفت: چنانچه در امر جهاد تبیین و روشنگری نسل جوان کوتاهی صورت پذیرد ضربات جبران‌ناپذیری دریافت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماشاءالله صدیقی ادامه داد: به تعبیر رهبر حکیم انقلاب دانشگاه محل بروز و ظهور استعداد‌های ناب است و بر این اساس همه باید در برنامه‌ریزی و اجرای امور فرهنگی دانشگاه خود نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب