دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1401 - 10:10
دانشجویان، سفیران برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه

معادن کشور از واردات دستگاه «آسیاب گلوله‌ای» بی‌نیاز شدند

معادن کشور از واردات دستگاه «آسیاب گلوله‌ای» بی‌نیاز شدند
مدیرعامل یک گروه صنعتی با تأکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه، دانشجویان را سفیران برقراری این ارتباط قلمداد کرد و گفت: با تلاش این گروه صنعتی معادن کشور از واردات دستگاه آسیاب گلوله‌ای بی‌نیاز شد.
کد خبر : 812966

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، محمدرضا برکتین در حاشیه بازدید اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد از گروه صنعتی تام‌کار اظهار کرد: سفیران برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه دانشجویان هستند. باید ارتباط دانشجو با صنعت تسهیل و دروسی که امکان آن وجود دارد در صنایع برگزار شده تا بهره‌وری و یادگیری آن مضاعف شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: ارتباط مستمر دانشجویان با صنعت در کنار دروس تئوری سؤالاتی را در ذهن آنان ایجاد خواهد کرد و به حرکت وا‌خواهد داشت و این موضوع زمینه‌ساز برطرف شدن مشکلات صنعت خواهد شد. منطقه صنعتی برخوار می‌تواند محل بسیار مناسبی برای ارتباط صنعت با دانشگاه باشد. مسائل و مشکلات زیادی در صنایع وجود دارد که می‌توان با ارتباط قوی دانشگاه و صنعت به سمت حل آنها رفت.

فعال بخش صنعت تأکید کرد: باید با شناخت ظرفیت‌های کشور، نقش خودمان را باور داشته و در راه پیشرفت این سرزمین بکوشیم. این شرکت به‌عنوان بخشی از صنعت کشور معتقد است که باید همه در کنار هم قرار بگیریم و نقش خود را به‌درستی ایفا کنیم. دانشگاه و صنعت باید وارد میدان شوند تا با سرعت و کیفیت جلو برویم. هر کدام رسالت‌هایی داریم که باید آن را به سرانجام برسانیم. جانشین پروری در صنایع ازجمله مباحثی بوده که با تفاوت دیدگاه‌های نسل جدید دچار چالش شده است. دانشگاه‌ها و استادان باید به این مباحث ورود داشته و در حل مشکلات تلاش کنند.

دانشجویان سفیران برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه هستند

برکتین عنوان کرد: این شرکت صنعتی، تبلور توان ایرانی است. به‌عنوان یک واحد تولیدی و یک صنعتکار امانت‌هایی از طرف ملت در اختیار ما قرار دارد که همان سرمایه و نیروی کار بوده، تلاش می‌کنیم تا در صنعت طرح و راهی را ایجاد کنیم که حاصل آن خیر و صلاح برای مملکت باشد.

وی با توجه به کارایی دستگاه آسیاب گلوله‌ای -بالمیل- که در شرکت تام‌کار طراحی و ساخته شده است، مطرح کرد: طراحی و ساخت بالمیل برای کشوری که معادن زیاد داشته و اکنون دچار تحریم است، منفعت بالایی دارد. این دستگاه ۱۲۰ تنی برای نخستین‌بار در کشور در این مجموعه صنعتی طراحی و ساخته شد و تا قبل از این اتفاق، دستگاه‌ها وارداتی بودند. همه کسانی که قلبشان برای ایران و آینده آن می‌تپد برای اعتلا و پیشرفت آن تلاش می‌کنند. مجموعه شرکت با ساخت این دستگاه در واقع اراده «خواستن» را به نمایش گذاشت.

وحیدرضا صیرفیان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد نیز گفت: در این واحد دانشگاهی مصمم هستیم ارتباط دانشگاه را با صنعت و به‌ویژه منطقه صنعتی دولت‌آباد مستحکم کنیم. در‌های دانشگاه به روی صنعت باز است و در تلاش هستیم حضور دانشجویان و استادان را در صنعت تسهیل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته