دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 17:19
آنا گزارش می‌دهد

رئیس واحد نجف‌آباد در جمع دانشجویان فنی مهندسی؛ از پرسش و پاسخ دانشجویان تا تجلیل از دانشجویان برتر

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در پنجمین نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به میزبانی دانشکده فنی مهندسی برگزار شد، به سوالات دانشجویان پاسخ گفته و تدابیر لازم برای رفع برخی از مشکلات آنان را اتخاذ کردند. 
کد خبر : 81287

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، سید محمد امیری رئیس واحد نجف آباد، در ادامه نشست‌های هفتگی با دانشجویان، حضور در جمع دانشجویان را مایه خرسندی دانست و خطاب به دانشجویان فنی مهندسی گفت: «از اینکه در جمع دانشجویانی هستم که جزو بهترین‌های این دانشگاه به حساب می‌آیند، افتخار می‌کنم. انتظار ما این است که خروجی این دانشکده متناسب با جایگاه و مرتبه علمی آن باشد که به لطف خداوند متعال و تلاش شما، تاکنون این چنین بوده است با این حال نباید به وضع موجود قانع بود.»



رئیس واحد نجف آباد در باره تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌ها گفت: «تشکیل کامل کلاس‌ها و کارگاه‌ها حق شماست و اینکه پیگیر این موضوع هستید، نشان می‌دهد که به دنبال فعالیت‌ها و ارتقای علمی هستید. دانشجو باید از حق خودش دفاع کند و مسئولان دانشگاه نیز باید از حقوق دانشجویان حمایت کنند.»


امیری در باره روند اعتراض به نمرات که یکی دیگر از دانشجویان آن را مطرح کرد، افزود: «همانگونه که قبلا گفته‌ام اعتراض به نمره اعلام شده حق هر دانشجو است و هیچ کس نمی‌تواند مانع از این شود که دانشجو ورقه امتحانی خود را ببیند و برای این کار نیز هیچ قید و شرطی نباید وجود داشته باشد چراکه در این صورت ذهنیت منفی برای دانشجو به وجود خواهد آمد.»


وی ادامه داد: «اگر یک استاد ورقه امتحانی دانشجوی معترض را در حضور او مجددا تصحیح کند و فرضا ببیند که در نمره دهی یا شمارش نمره اشتباهی صورت گرفته است، استاد با پذیرش اشتباه، شهامت، جرات و بزرگ منشی خود را نشان می‌دهد و باید بداند که با این پذیرش، اعتبار و جایگاه خود را بالا برده است چراکه اگر اشتباهی رخ داده عامدانه نبوده و قابل جبران است. البته حرمت و احترام استاد باید حفظ شود هیچ کس نبایدشان و منزلت استاد را پایین بیاورد.»



وی در باره حضور دانشجویان در بخش‌های صنعتی، افزود: «اعتقاد من بر این است که حضور مثبت و موثر دانشجو در صنعت به نفع اوست. من از برخی از دانشجویان در این زمینه گلایه دارم چراکه فقط می‌خواهند دوره کارورزی و کارآموزی خود را سپری کنند و توجه قابل قبولی به بحث آموزش و آشنایی عملی با آنچه که در دانشگاه به صورت تئوری فرا گرفته‌اند، ندارند.»


امیری با تاکید بر لزوم ارتباط دانشگاه و صنعت خاطرنشان کرد: «دانشگاه آمادگی همه جانبه برای همکاری و رفع مشکلات صنعت را دارد. بخش صنعت نیز باید بداند که دانشگاه می‌تواند نقش بسزایی را در رفع مشکلات آنان ایفا کند. اکنون رویکرد دانشگاه این است که به سمت بخش‌های مختلفی صنعتی برود. اگر جایی زمینه مناسب فراهم باشد قطعا برای پیوند این ارتباط پیش قدم خواهیم شد.»



امیری در پاسخ به سوال «چگونه می‌خواهیم دانشگاه صنعتی شریف دوم ایران باشیم»، گفت: «سالی که دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد رسما فعالیت علمی خود را آغاز کرد، خیلی‌ها به آینده این دانشگاه خوش بین نبودند و فکر نمی‌کردند واحد نجف آباد بتواند روزی در این جایگاه حضور داشته باشد. جایگاه علمی این دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌ها و به استناد پایگاه‌های علمی معتبر بین المللی نشان می‌دهد که با داشتن برنامه ریزی مناسب، و پشتوانه همکاران هیات علمی و دانشجویان، این موضوع به زودی محقق خواهد شد. کسب عنوان جامع مستقل نیز نشان می‌دهد که این هدف دور از دسترس نیست.»


در پایان این نشست، از دانشجویان پژوهشگر بر‌تر مهندسی هوا فضای دانشکده فنی و مهندسی، از سوی هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد تجلیل به عمل آمد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته