دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر صمت:

نباید صرفا واردکننده خودرو باشیم

نباید صرفا واردکننده خودرو باشیم
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: نباید صرفاً واردکننده خودرو باشیم بلکه طراحی محصول هم داشته باشیم و این موضوع باید پررنگ شود.
کد خبر : 812830

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نشست فعالان و صاحب نظران صنعت خودرو با سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد عنوان کرد: تاکنون برای عرضه سهام خودروسازان، سازمان خصوصی‌سازی رأسا قدام می‌کرد، اما این بار یک اتفاق نادر است که دو مجموعه بزرگ خودروسازی کنار هم نشسته‌اند و تصمیم گرفتند که واگذاری سهام نباید فقط منفعت اقتصادی داشته باشد بلکه بهره‌وری و کارایی وضع موجود نیز باید مدنظر باشد و باید وضع موجود کنونی را بهتر کرد و به سمت نوآوری رفت.

وی عنوان کرد: در صنعت خودرو موضوع زنجیره ارزش بسیار مهم است که در این زمینه باید به سمت حداکثر شدن زنجیره ارزش برویم.  

منطقی توجه به برخی نکات از جمله اصلاح تعرفه، قیمت‌گذاری و خارج شدن از قیمت‌گذاری دستوری و … را در صنعت خودرو مهم دانست و ادامه داد: باید این تصمیمات به بحث گذاشته شود؛ به همین منظور برای رفتن به سمت ارزش افزوده، باید موضوعات مطرح شده در دو سه سال گذشته را گردآوری و مطرح کنیم.

وی یادآور شد: نمایشگاهی با عنوان تحول صنعت خودرو در شهریور ماه امسال برگزار شد که مفاهیم گردآوری شده در جزواتی در معرض دید همگان قرار گرفت. منطقی افزود: ما در مرحله گذار هستیم، در بحث واگذاری باید بر مبنای همین گذار حرکت کنیم.

معاون وزیر صمت بیان کرد: نباید صرفاً واردکننده باشیم و باید طراحی محصول داشته باشیم و این موضوع باید بسیار پررنگ شود؛ البته این گذار در حوزه خودرو انجام شده و در زمینه فناوری برقی و طراحی و ... اقدامات خوبی در صنعت خودرو کشورمان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما قوانین ضد انحصار داریم و این قوانین باید تنقیح و گردآوری شوند. با توجه به ساماندهی قانون خودرو، اگر آقای خاندوزی کمک کند تا هیئت دولت از ماده ۱۲۷ استفاده کند و موضوع ساماندهی قانون خودرو را تدوین کند که در این مورد هم همچنین باید نظرات ذی نفعان اخذ و در کارگروه مورد نظر مصوب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته