دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 16:14
معاون کل وزارت بهداشت:

مشکلات روانی در محیط کار قابل کنترل است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات بسیار شایع حوزه روان در جامعه مربوط به استرس‌های محیط کار است.
کد خبر : 81269

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت گفت: ما در کارهایی که مشارکت بیشتر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را می‌طلبد، تجربه خوبی نداریم و دچار اختلافات هستیم، زیرا سرمایه اجتماعی ضعیفی داریم و منافع فردی، حقوقی و سازمانی را به مباحث دیگر ترجیح می‌دهیم که البته دود این اختلافات به چشم مصرف کننده و جامعه کارگر می‌رود.


وی با اشاره به روز جهانی ایمنی و سلامت کار و شعار «استرس محیط کار، چالش همگانی» افزود: یکی از مشکلات بسیار شایع حوزه روان در جامعه مربوط به استرس‌های محیط کار است که می‌تواند ناشی از شرایط کاری، ارتباط کارکنان، شخصیت کارکنان و کارفرما، وظایف شغلی، امنیت شغلی و تغییرات سریع بدون ایجاد آمادگی در سازمان‌ها باشد.


وی افزود: استرس‌ها و مشکلات روانی شغلی، ناشی از پاسخ روانی و اجتماعی فرد شاغل در هنگام مواجه با مشکلات است که در صورت توجه و همکاری بیشتر بخش دولتی و خصوصی قابل برطرف شدن است.


حریرچی گفت: برای کنترل و حفظ آرامش روانی در جامعه باید همه به معیارهای وزارت بهداشت برای کنترل و حدف عوامل تهدیدکننده سلامت در اجتماع و محیط کار و مقررات عمومی حاکم بر آن توجه داشته باشیم؛ ما نمی‌توانیم تنها به فعالیت‌های دولت در این زمینه اکتفا کنیم و کمک بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد نیز بسیار حائز اهمیت است.


معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: باید اشکال جدید سازمان‌های کاری و تغییرات وسیع در مشارکت شرکت‌های بزرگ ایجاد شود و به سالمندی، وضعیت جدید بازار کار، بحران و رکود اقتصادی و عدم امنیت شغلی، توجه ویژه صورت گیرد.


وی گفت: این مشکلات در فرد و اجتماع، در همین سطح باقی نمی‌مانند و در صورت عدم توجه می‌توانند مقدمه بروز رفتارهای پرمخاطره از جمله مصرف سیگار، مواد مخدر و رژیم غذایی نامناسب را فراهم کنند که این کنش‌ها و واکنش‌ها هزینه‌های بالایی را برای جامعه به همراه خواهند داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته