دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1401 - 11:19
رگولاتور بهداشتی آمریکا اعلام کرد؛

افزایش صعودی ابتلا به زیرسویه‌های امیکرون در آمریکا

افزایش صعودی ابتلا به زیرسویه‌های امیکرون در آمریکا
رگولاتور بهداشتی آمریکا اعلام کرد، موارد ابتلا به BQ.۱ و BQ.۱.۱ که دو زیرسویه گونه امیکرون ویروس کرونا هستند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
کد خبر : 812605

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا (CDC)، دو نوع BQ.۱ و BQ.۱.۱، بیش از یک چهارم انواع ویروس کرونا در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

این دو سویه، زیرمجموعه سویه BA.5 هستند که در حال حاضر شکل غالب ویروس کرونا در ایالات متحده است.

سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای در مورد زیرمجموعه‌های امیکرون گفت، سویه BQ.1 از آنجایی که رشد قابل توجهی نسبت به سایر زیرمجموعه‌های امیکرون دارد تحت نظارت دقیق است.

این بیانیه می‌افزاید: «احتمالاً این جهش های اضافی فرار ایمنی را به ارمغان آورده‌اند» و بنابراین «خطر عفونت مجدد بیشتر احتمالی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد».

لس آنجلس تایمز روز سه شنبه به نقل از باربارا فرر، مدیر بهداشت عمومی لس آنجلس، کالیفرنیا، گفت: "ما باید برای احتمال یک موج زمستانی دیگر آماده شویم؛ هر موج کووید ممکن است خطر بیشتری نسبت به موج‌های قبلی به همراه داشته باشد."مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها نیز گفته است که این گونه‌ها احتمالاً در هفته‌ها و ماه‌های آینده موارد ابتلا به کرونا را در منطقه اروپا افزایش خواهند داد.

بر اساس گزارش سی‌دی‌سی، در مجموع ۶۸.۴ درصد از جمعیت ایالات متحده سری اولیه واکسیناسیون را تا ۲۷ اکتبر ( پنج روز پیش) تکمیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: امیکرون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته