دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1401 - 14:04

لیست قیمت فلفل دلمه‌ای تلخ در مراکز فروش تهران

لیست قیمت فلفل دلمه‌ای تلخ در مراکز فروش تهران
فلفل دلمه محصولی است که با سابقه تاریخی هزار ساله، بومی آمریکای جنوبی و مرکزی می‌باشد.
کد خبر : 812477

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، فلفل دلمه در  رنگ های زرد، سبز، قرمز طعم های مختلف از قبیل تند و تلخ و شیرین تولید می شود که از روی برخی ویژگی های ظاهری مثل رنگ و بوی فلفل می توان به طعم و مزه آن پی برد. به این صورت که فلفل دلمه ای سبز و تیره دارای طعم تلخ و تندی می باشد و فلفل های کاملا رسیده دارای طعم شیرین تری هستند
فلفل دلمه محصولی است که با سابقه تاریخی هزار ساله، بومی آمریکای جنوبی و مرکزی می باشد. این محصول در زمره فلفل ها و از خانواده صیفی جات می باشد، که به دلیل دارا بودن ارزش غذایی فراوان بسیار پر مصرف است.برای ادامه مقاله با آراد برندینگ همراه باشید.

این محصول خوشمزه به صورت خام برای سالاد و پخته داخل غذا ها مصرف می شود. همچنین به صورت خشک شده و تازه نیز به بازار عرضه می شود که نوع خشک شده این محصول به صورت آسیاب و پودر شده داخل غذاها ریخته می شود که به آن پاپریکا می گویند.

فلفل دلمه‌ای تلخ

این محصول که نامش به اشتباه توسط کریستف کلمب به دلیل طعم و مزه تلخ آن فلفل نامیده شد، گیاه یک ساله ای با گلبرگ سفید و ساقه های سفت می باشد. فلفل قرمز و سیاه کمی مزه تلخ و تندی دارد رنگ های دیگر این محصول شیرین می باشند و در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند.

فلفل دلمه ای تلخ سرشار از ویتامین c است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر می باشد. در طب سنتی دارای طبع گرم و خشک شناخته می شود و به همین دلیل مصرف آن از طرف پزشکان نیز بسیار تاکید می شود.

لیست قیمت فلفل دلمه‌ای تلخ در مراکز فروش تهران

قیمت فلفل دلمه‌ای

عوامل مختلفی در تعیین قیمت فلفل دلمه ای سبز موثرند و البته باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت فلفل دلمه ای رنگ سبز دارای قیمت کمتری نسبت به فلفل دلمه ای قرمز است، زیرا میزان تولید بیشتری دارد.

عواملی چون مرغوبیت فلفل، اندازه، سالم بودن، تازه بودن و هزینه ی حمل و نقل در تعیین قیمت آن اثرگذارند. تورم موجود در کشور نیز بر همه اقلام مصرفی و حتی این محصول نیز موثر بوده به نحوی که با افزایش نرخ تورم هزینه هایی مانند حمل و نقل، نیروی انسانی نیز افزایش می یابد که در قیمت نهایی آن دخیل اند.

لیست قیمت فلفل دلمه‌ای تلخ در مراکز فروش تهران

زیستگاه اولیه ی این محصول در امریکای جنوبی و مرکزی است و این نوع از سبزیجات قابلیت رشد و پرورش در شرایط اقلیمی و آب و هوایی متفاوت را دارد. نام علمی این گیاه کپساسین است و  مانند چیلی، سیب زمینی، فلفل قرمز، بادمجان و گوجه جزء بادنجانیان محسوب می شودخواص این محصول می توان به موارد زیر اشاره داشت:

فلفل دلمه ای با تحریک کردن جریان گردش خون در سر نقش موثری در درمان ریزش مو دارد و با حفاظت از فولیکول مو موجب تسریع رشد آن می شود. به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین c موجب جذب آهن شده و اکسیژن کافی برای فولیکول مو را تامین می نمایند، علاوه براین ویتامین c موجود در آن در کلاژن سازی بسیار موثر است و از خشکی مو نیز جلوگیری می کند .

کلاژن سازی، آنتی اکسیدان ها و مواد موجود در فلفل دلمه ای نقش عمده ای در سلامت پوست و جوانسازی آن دارد. این نوع از صیفی جات به سبب داشتن خواص ضد باکتری و قارچ، عفونت هایی مانند قارچ پا و زونا را درمان می کند. مصرف آن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و محافظت در مقابل رادیکال های آزاد در کاهش علائم سالخوردگی مناسب است.

از ترکیب این محصول با هویچ می توان برای پاکسازی پوست استفاده نمود. این گیاهان سرشار از کارتنوئید، بتاکاروتن و ویتامین سی هستند و موجب حفظ سلامت چشم ها و کاهش بیماری های چشمی می شوند.

کپسایسین موجود در فلفل سبب افزایش گرما و متابولیسم بدن شده و بدون ایجاد ناراحتی مانند افزایش فشارخون و ضربان قلب می تواند در کاهش وزن و لاغری موثر باشد. سرطان به علت افزایش التهاب و استرس در بدن گسترش می یابد و فلفل دلمه ای با داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدان های قوی نقش موثری در پیشگیری از این بیماری خواهد داشت. ترکیبات سولفور موجود در آن نیز از سرطان معده و سرطان پروستات جلوگیری می کند.

هوموسیستئن بالا باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود و فلفل دلمه ای به دلیل اینکه سرشار از فیبر، اسیدفولیک و ویتامین B6 است به کاهش هوموسیستئین کمک می نماید بعلاوه با داشتن پتاسیم، ویتامین  C، A در کاهش بیماری های قلبی و عوارض ناشی از آن موثر است.

فلفل دلمه ای حاوی منزیم و ویتامین B6 است و به همین دلیل به کاهش اضطراب و دردهای قاعدگی کمک می کند و وجود این ویتامین در آن سبب خواصی مثل مدر بودن، رفع نفخ و کاهش فشار خون بالا می شود.

همانطور که اشاره کردیم این سبزیجات دارای پتاسیم است که این ماده معدنی در تعادل بدن و حفظ مایعات موثر بوده و باعث عملکرد بهتر ماهیچه ها و تنظیم فشار خون می شود.

نقش فلفل دلمه ای در درمان مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، اسهال و زخم معده اثبات شده است، همچنین در کاهش علائم تنفسی مانند آسم، عفونت ریه، گلو درد و خونریزی بینی موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته