دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 15:16

جیب‌بر حرفه‌ای با پول‌های دزدی طلا خرید/ متهم جوان را شناسایی کنید

جیب‌بر جوان پس از سرقت کیف پول مالباخته در اتوبوس، به یکی از طلافروشی‌های پایتخت رفت و اقدام به خرید طلا کرد. پلیس در جست و جوی متهم جوان است که خیلی حرفه‌ای نقشه جیب‌بری‌هایش را اجرا می‌کند.
کد خبر : 81217

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، ۱۶ بهمن سال گذشته، مردی به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار رفت و از سرقت مدارک و پول‌هایش به شیوه جیب‌بری خبر داد. او مدعی شد که عامل این جیب بری از کارت عابر بانکش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برداشت کرده است.
با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته‌، کارآگاهان موفق به شناسایی یک مغازه طلافروشی در خیابان امین الملک شدند. با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته‌، کارآگاهان موفق به شناسایی دو نفر شدند که با مراجعه به طلافروشی اقدام به خرید سکه طلا کرده بودند.
صاحب مغازه طلافروشی با مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه، یک نفر از آن‌ها را شناسایی کرد و در این رابطه به پلیس گفت: یکی از متهمان عیسی نام دارد که در محدوده خیابان امین الملک به عنوان پیک موتوری کار می‌کند.
با شناسایی عیسی‌، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. عیسی در این رابطه گفت: آن روز منتظر مسافر بودم که جوانی با لهجه مخصوص یکی از شهرهای غرب کشور به من مراجعه و گفت: می‌خواهم همسرم را طلاق بدم و به همین علت و برای پرداخت مهریه‌، نیاز به خرید سکه طلا دارم. به این بهانه از من خواست تا او را به یک پاساژ طلافروشی ببرم‌. او را به یک پاساژ جهت خرید طلا بردم اما مرد نا‌شناس پس از دقایقی از پاساژ بیرون آمد. ظاهرا موفق به خرید نشده بود. ناگهان یادم آمد که صاحب یک مغازه طلافروشی را می‌شناسم که چندین بار به عنوان مسافر او را سوار موتور کرده بودم. به این شخص پیشنهاد دادم که سکه را از او خریداری کند. پیشنهادم را پذیرفت، بعد از خرید طلا کرایه من را حساب کرد و دیگر او را ندیدم.
سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی پرونده و به جهت شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از متهم، از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. از تمامی شهروندان محترم که موفق به شناسایی صاحب تصویر شده و اطلاعی در خصوص هویت و یا مخفیگاه و محل‌های تردد این شخص دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۵۹۶۷ در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته