دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1401 - 09:13
جلسه استیضاح فاطمی‌‎امین؛

کدام مقامات دولتی در جلسه استیضاح «فاطمی‌امین» حضور دارند؟/ رئیسی غایب جلسه

کدام مقامات دولتی در جلسه استیضاح «فاطمی‌امین» حضور دارند؟  رئیسی غایب جلسه
جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از صبح امروز آغاز شده که رئیس‌جمهور در این جلسه برای دفاع از فاطمی‌امین حضور ندارد.
کد خبر : 812125

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، جلسه استیضاح رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دقایقی پیش در صحن پارلمان و به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

براساس این گزارش، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور دارند.

، وزیر صمت را در این جلسه همراهی می کنند.  

دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه به دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزرا، معاونان و رئیس دفتر ریاست جمهوری خیرمقدم گفت.

طبق بند اول ماده هشت آیین‌نامه داخلی مجلس و نیز مواد 224 و 225 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، جلسه استیضاح هر کدام از وزرای دولت، 5 ساعت طول خواهد کشید که دو ساعت آن به نمایندگان استیضاح‌کننده و سه ساعت آن نیز به وزیر مروبوطه تعلق دارد.

طبق برنامه‌ریزی‌هایی که برای جلسه استیضاح وزیر صمت انجام شده، استیضاح‌کنندگان یک ساعت و نیم برای بیان دیدگاه‌هایشان فرصت دارند و به دلیل اینکه رئیس‌جمهور در جلسه حضور ندارد، فاطم‌امین نیز یک ساعت و نیم فرصت دارد تا دفاعیات خود را ارائه دهد، البته می‌تواند بخشی از وقت خود را به نمایندگان مخالف استیضاح قرار دهد؛ پس از آن دو تن از استیضاح‌کنندگان مطالب خود را بیان می‌کنند و در نهایت اینکه وزیر صمت نیز نیم ساعت برای آخرین دفاعیاتش فرصت دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته