دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 15:21
رئیس انجمن آلزایمر ایران:

افسردگی زنگ خطر ابتلا به آلزایمر است

رئیس انجمن آلزایمر ایران، عنوان کرد: ژنتیک و افسردگی به ترتیب از شایع‌ترین عوامل خطر ابتلا به آلزایمر است.
کد خبر : 81211

معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه افسردگی بعد از ژنتیک مهم‌ترین عامل خطر ابتلا به آلزایمر است، گفت: احتمال ابتلا به آلزایمر در افراد افسرده بسیار بالاست به همین دلیل تاکید می‌شود افسردگی به موقع مورد درمان قرار بگیرد.


وی افزود: بی‌حوصلگی، بی‌خوابی، سستی و رخوت، کاهش فعالیت، از دست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت‌بخش و شادی‌آور، بی‌قراری یا کندی روانی-حرکتی، احساس بی‌پناهی و ناامیدی، افزایش و یا کاهش اشتها، از دست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت‌بخش و شادی‌آور و ... از مهم‌ترین علائم افسردگی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.


صالحی ریشه درمان برخی از فراموشی‌ها را در درمان افسردگی دانست و گفت: درمان افسردگی‌هایی که موجب ایجاد مشکل در حافظه نشده باشد موجب بهبود و درمان فراموشی می‌شود اما اگر افسردگی در حافظه اختلال ایجاد کرده باشد دیگر فراموشی‌های ناشی از آن قابل درمان نخواهد بود.


رئیس انجمن آلزایمر ایران، در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: افسردگی موجب بروز بیماری مانند آلزایمر یا رفتارهای مخاطره آمیز مانند خودکشی یا آسیب به خود می‌شود به همین دلیل تاکید می‌‌شود افسردگی در مراحل اولیه مورد درمان قرار بگیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب