دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1401 - 13:31

حجم آب سد‌های ۵ گانه تهران به ۳۴۲ میلیون متر مکعب افزایش یافت

حجم آب سد‌های ۵ گانه تهران به ۳۴۲ میلیون متر مکعب افزایش یافت
یک مقام مسئول در شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر حجم آب پشت سد امیرکبیر ۶۲ میلیون متر مکعب است که پیش بینی‌ها از افزایش این رقم به ۱۲۴ میلیون متر مکعب و دو برابر شدن آن تا پایان ماه جاری حکایت دارد.
کد خبر : 812025

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، در روز‌های اخیر هشدار کم آبی و کاهش مخازن آب سد‌های تهران در پی کاهش شدید بارش در ماه‌های گذشته، تشدید یافته است.


پیش از این نیز بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هشدار داده بود که تنها ۱۰۰ روز ذخیره آب تهران داریم که این اظهار نظر بختیاری با تکذیب و تأیید‌هایی مواجه شد.


همچنین در اواخر هریور امسال یکی از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان تهران با تأکید بر کاهش ۹۰ میلیون متر مکعبی آب پشت سد‌های استان تهران اعلام کرده بود: از مجموع ظرفیت ۱۸۸۹ میلیون متر مکعبی پنج سد تامین کننده آب شرب استان تهران، ۴۲۷ میلیون متر مکعب آب پشت سد‌ها ذخیره شده که این بیانگر این است که فقط حدود ۲۳ درصد از ظرفیت کلی سد‌های پنجگانه تامین کننده آب استان تهران پر است.


به نظر می‌رسد تا پایان شهریور امسال ۷۷ درصد ظرفیت سد‌های تأمین کننده آب مصرفی پایتخت خالی بوده است.


**آخرین وضعیت میزان ذخایر آب سد‌های تهران


در همین ارتباط علیرضا ارسطویی مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد و کارآفرینی آنا با اعلام اینکه طبق آخرین اطلاعات در ۶ آبان ماه سال جاری، حجم کل آب مخزن سد امیرکبیر ۶۲ میلیون مترمکعب است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه سال جاری این رقم به ۱۲۴ میلیون مترمکعب برسد.

وی افزود: در تاریخ یاد شده حجم کل ذخیره مخزن سد لتیان ۲۰ میلیون مترمکعب، سد لار ۳۲ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۱۸۰ میلیون مترمکعب، سد ماملو ۴۷ میلیون مترمکعب و مجموع حجم ذخایر سد‌های پنجگانه تهران معادل ۳۴۲ میلیون مترمکعب است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: تا پایان ۶ آبان ماه ۱۴۰۱ میزان دبی ورود آب به مخزن سد لار معادل ۴.۳۶ میلیون مترمکعب بر ثانیه، به سد لتیان ۵.۶۸ میلیون مترمکعب بر ثانیه، سد ماملو ۱.۶۴ میلیون مترمکعب بر ثانیه، سد امیرکبیر ۳.۵۲ میلیون مترمکعب بر ثانیه و سد طالقان ۲.۱۶ میلیون مترمکعب بر ثانیه بوده است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته