دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1401 - 13:57
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

دانشگاهیان در سوگ شهدای حمله تروریستی شاه‌چراغ

دانشگاهیان در سوگ شهدای حمله تروریستی شاه‌چراغ
مراسم عزاداری و یادبود شهدای تروریستی شاه‌چراغ در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر : 812015

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ مراسم عزاداری و بزرگداشت جان باختگان و شهدای مظلوم حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در مراسم عزاداری و بزرگداشت جان باختگان و شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاه‌چراغ(ع) که در مجموعه فرهنگی این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در روز‌های اخیر در دانشگاه‌های مختلف کشور اتفاق افتاده، هتک حرمت محیط علمی بوده و همه را به روند علم‌آموزی و دانشجویی نگران کرده و در حادثه تروریستی شیراز با وجود اینکه پیکر شهدای حادثه شاه‌چراغ(ع) برای همیشه آرام گرفتند؛ اما دل‌های ایرانیان غیور، هنوز از عواقب ایجاد ناامنی اغتشاشات اخیر در کشور، آرام و قرار ندارد.

دانشگاهیان در سوگ شهدای تروریستی شاه‌چراغ

احسان پولادی افزود: با انتشار تصاویر حمله تروریستی داعش به زائران حرم مطهر شاه‌چراغ(ع)، پشت پرده عملیات اغتشاش برای آشوب و تجزیه ایرانِ اسلامی، بیش‌ازپیش برای مردمِ بصیر و انقلابیِ کشورمان روشن شد و حادثه غمبار و تروریستی - تکفیری دشمنان حقیر علیه ملت قهرمان ایران اسلامی، ایران را متحدتر و بدخواهان مردم و نظام مقدسِ جمهوری اسلامی را به سراشیبی نابودی، نزدیک‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: امروز دشمن فضای فرهنگی کشور را در فضای مجازی با جعل اخبار و اطلاعات نشانه گرفته و رسالت ما در برابر هجمه فرهنگی دشمن، فراهم کردن زمینه‌های رشد و تعالی اندیشه جوانان در برابر اخبار جعلی و اطلاعات نادرست توسط دشمن است.

**بار دیگر دشمنان باطن خبیث خود را نمایان کردند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک هم در مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاه‌چراغ(ع) که با حضور دانشگاهیان برگزار شد به تبیین ابعاد این حادثه تروریستی پرداخت و عنوان کرد: یکبار دیگر دستان پلید دشمنان میهن اسلامی و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی(ص) به خون زائران مظلوم و بی‌دفاع حرم شاه‌چراغ(ع) آغشته شد و باطن خبیث خود را نمایان کرد.

دانشگاهیان در سوگ شهدای تروریستی شاه‌چراغ

حجت‌الاسلام علی غلامی با بیان اینکه اگرچه با بروز چنین فاجعه‌های وحشیانه، دل‌های ملت عزیز ما جریحه‌دار شده است، اضافه کرد: این حادثه، ملت را به عمق کینه‌توزی و خباثت دشمنان انقلاب و میهن اسلامی آگاه کرد.

وی با تشریح علل شکل‌گیری این حوادث ناگوار تأکید کرد: چیزی که باعث گستاخی داعش ملعون و عزم قاطع آنان در این حمله تروریستی ددمنشانه شد، عملکرد اغتشاشگران و حامیان داخلی آنان بود که به اسم آزادی، امنیت را از مردم شریف ایران اسلامی سلب کردند. مهم‌ترین هدف دشمن از این حمله تروریستی را ارعاب و وحشت در مسیر تقویت اختلافات قومیتی و مذهبی بوده و همین ایجاد وحشت بین مردم، حلقه مکمل اغتشاشات خیابانی و صحن‌های دانشگاهی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک  اراده کنونی دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی را ایجاد و تقویت ناامنی در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها متمرکز دانست و ادامه داد: سناریوی از پیش تعیین‌شده بر ایجاد موانع در مسیر استقلال، پیشرفت و فتح قله‌های علم و معرفت قرار گرفته است. دانشگاهیان با بصیرت، صبر و کسب آگاهی‌های به‌روز از جزئیات نقشه دشمن با حفظ آرامش، انسجام و وحدت ملی از اراده راسخ ملت ایران دفاع کرده و راه را برای اراده شوم دشمنان سد خواهند کرد.

دانشگاهیان در سوگ شهدای تروریستی شاه‌چراغ

در خاتمه این مراسم حاضران با حضور در جوار مزار مطهر شهیدان گمنام بار دیگر با آرمان‌های بلند امام راحل و انقلاب تجدید میثاق کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان هم در ششمین روز از شهادت زائران حرم مطهر احمد ابن موسی در شیراز به برگزاری مراسم تعزیتی در این خصوص اقدام کرد. در این مراسم که در محوطه دانشگاه با حضور کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان برگزار شد، دانشگاهیان علاوه بر همدردی با خانواده‌ معزز شهدا این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

محمدزاهد شیخی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم اظهار کرد: آنچه در زاهدان اتفاق افتاد کار برادران دینی ما نبود؛ بلکه دسیسه‌ای بود که توسط عاملان آمریکا و اسرائیل به سرکردگی افرادی که تکفیری بودند اتفاق افتاد، کسانی که قصد داشتند با انشقاق مذهبی و قومی سیستانی و بلوچستانی را از هم جدا کنند و تخم کینه را در سرزمین ولایت‌مدار ما بکارند. در شیراز نیز همین تکفیری‌ها عامل منحوس خود را برای بوجود آوردن چنین فاجعه اسفباری به حرم مطهر شاهچراغ فرستادند.

وی ادامه داد: اغفال جوانان این مرز و بوم و بی اعتماد کردن آن‌ها به مسئولان نظام از حیله‌های دیگر معاندین است.

رئیس تشکل‌های اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: فرهنگ سیستان و بلوچستان فرهنگی غنی و وسیع دارد و من مطمئنم در سایه این فرهنگ که عجین با ولایتمداری و انسانیت است دست کور دلان زالو صفت را طوری کوتاه خواهیم کرد که دیگر نتواند به برادران شیعه و سنی آسیب برسانند و این امر قطعا در سایه اتحاد وهمدلی میسر خواهد بود.

دانشگاهیان در سوگ شهدای حمله تروریستی شاه‌چراغ

حجت‌الاسلام علیرضا اصغر‌ی حسامیه هم گفت:خون‌های پاک افراد بی گناهی که در حرم مطهر احمد ابن موسی ریخت حتما دامن عاملان آن را خواهد گرفت، حرکت تروریستی و ضد انسانی‌ای که در شیراز اتفاق افتاد بار دیگر نشان داد که مدعیان حقوق بشر کاری ندارند جز اینکه علیه بشریت فتنه کنند، اغفال جامعه‌ هدفی که در مدارس و دانشگاه ها‌ی ما مشغول به تحصیل هستند، ارکان دینی را از خانواده‌های متعهد و متدین به ودیعه می‌گیرند هضمش برای کشور‌های آمریکا و اسرائیل سخت است.

این مبلغ مذهبی افزود: این انقلاب ساده به دست نیامده که امروز به سادگی به دست تکفیریان و حامیان آن‌ها بیفتد، این انقلاب در سایه ولایت امام زمان (عج) و تدبیر مقام معظم رهبری هدایت می‌شود و مطمئن باشید سرانجام اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر چکاد خوش باورانی است که علیه این مرز و بوم دسیسه می‌کنند و همواره مایوسند، و مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین، این وعده‌ خداست.

دانشگاهیان در سوگ شهدای حمله تروریستی شاه‌چراغ

به گزارش خبرنگار آنا با هدف گرامیداشت یاد و نام شهدای مظلوم جنایت تروریستی حمله به حرم شاهچراغ، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اقدام برپایی ایستگاه صلواتی و روشن کردن شمع کردند.

در این برنامه ویژه نامه‌ای با عنوان «رساله صدر» با موضوع تحلیل جریانات اخیر و بررسی ابعاد مختلف جنایت گروهک تروریستی داعش در به شهادت رساندن جمعی از هموطنان در حرم احمد بن موسی (ع) توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب