دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاهین بیانی در گفت‌وگو با آنا؛

شانس صعود ایران با آمریکا و ولز برابر است/ رفتار محبی در استقلال باید حرفه‌ای‌تر شود

شانس صعود ایران با آمریکا و ولز برابر است  رفتار محبی در استقلال باید حرفه‌ای‌تر شود
پیشکسوت تیم استقلال گفت: تیم ملی ایران در جام جهانی قطر شانس صعود برابری با آمریکا و ولز دارد.
کد خبر : 811922

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه تیم ملی فوتبال ایران کمتر از یک ماه دیگر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف رقبای خود می‌رود، اظهار داشت: کارلوس کی‌روش خیلی زود بازیکنان مد نظر خود را در اختیار گرفت چون کار سختی در پیش دارد. صددرصد همانند جام جهانی گذشته بازی دفاعی و استفاده از ضد حملات را در دستور کار قرار می‌دهد.البته اینطور نیست از هر تیمی چند گل بخوریم و فاصله تیم‌های حاضر در جام جهانی کم شده است. تیم ملی ایران وظایف دفاعی را خوب انجام می‌دهد و من امیدوارم بازیکنان به هماهنگی مطلوبی برسند. هدف در اردوی تیم ملی این است بازیکنان یکدست شوند و مهره‌هایی خیلی خوب داریم که می‌توانیم به آنها امیدوار باشیم.

**گروه ایران در جام جهانی سخت است 

وی در مورد رقبای ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: انگلیس از دو تیم دیگر گروه ما با کلاس‌تر است و همیشه در جام جهانی به قهرمانی فکر می‌کند. این دوره هم از این قاعده مستثنی نیست. ولز و آمریکا کیفیت انگلیس را ندارند ولی رقبای آسانی نخواهند بود. گروه خیلی سختی داریم اما اگر یک پیروزی و یک تساوی کسب کنیم با ۴ امتیاز شانس صعود را داریم.

**بازی با انگلیس سخت‌ترین دیدار ایران است

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه معمولاً تیم‌های ملی بزرگ جهان در اولین بازی خود در جام جهانی نمایش جالبی ارائه نمی‌کنند و شاید ایران بتواند از انگلیس مساوی بگیرد، عنوان کرد: طبیعی است که تیم‌های بزرگ در اولین بازی خیلی عالی ظاهر نشوند. بازی با انگلیس سخت‌ترین دیدار ما است و آنها آنالیز دقیقی از تیم ملی داشته‌اند و تمام نفرات ما را ارزیابی کردند. انگلیس در بازی اول ۳ امتیاز را می‌خواهد ولی این اتفاق رخ نمی‌دهد که ۳ گل بخوریم. تاکتیک‌های دفاعی توسط کی‌روش در تمرینات ایران مرور می‌شود و امیدوارم تیم ملی بازی‌های قابل قبولی انجام دهد. نباید سطح توقع را از تیم ملی بالا ببریم که حتما صعود کنیم ولی شانس ایران با ولز و آمریکا برابر است.

**نباید ۵ بازیکن از ترکیب استقلال دور بمانند

وی در مورد شرایط تیم استقلال که مدافع عنوان قهرمانی است، گفت: با نفراتی که سرمربی پرتغالی استقلال دارد باید بهتر نتیجه بگیرد اما ساپینتو بازیکنان خود را به خوبی نشناخته است. ۵ بازیکن خوب تیم همواره در ترکیب قرار نمی‌گیرند. ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، صابر حردانی، زبیر نیک نفس و سجاد شهباززاده نباید از ترکیب دور بمانند. بار تیم روی سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، کوین یامگا و محمد محبی است و برای همین استقلال مثل تیم قهرمان بازی نمی‌کند. اگر حداکثر استفاده از نفرات شود عملکرد بهتر خواهد شد و کمک‌های ساپینتو باید به او کمک کنند تا متوجه این موضوع شود. ضمن اینکه تمامی بازیکنان باید در پست تخصصی خود بازی کنند که در این زمینه هم مشکل داریم.

**محبی تأثیرگذارترین بازیکن استقلال است

بیانی در مورد اینکه ۲ کارت زرد از ۳ اخطاری که محمد محبی در این فصل گرفته به خاطر اعتراض از روی نیمکت استقلال بوده، تصریح کرد: محبی در این فصل فراتر از نامش بازی کرده و کلاس بالاتری ارائه کرده است. عجیب است دو کارت زرد غیرفنی گرفته و بازیکنی در سطح محبی باید خودش را کنترل کند. او خود را تأثیرگذارترین بازیکن این فصل استقلال نشان داده و اگر یک بازی را از دست بدهد به ضرر خود و تیمش است. شایسته استقلال نیست که بازیکن آماده‌اش بیهوده اخطار بگیرد. بهتر این بازیکن از تجارب قدیمی‌های استقلال استفاده کند و رفتاری حرفه‌ای‌تر داشته باشد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته