دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 15:13

معاون فرهنگی قوه قضائیه: اسباب ارتقاء بخش فرهنگ باید در جامعه فراهم شود

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت:‌ باید اسباب و لوازم ارتقاء بخش فرهنگ در جامعه فراهم شود و این مهم نیز با همکاری و هماهنگی تمامی بخش‌ها میسر می‌شود.
کد خبر : 81187

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام هادی صادقی در بیست و سومین جلسه مشورتی و هم اندیشی فرهنگی مدیران و مسئولان فرهنگی حوزه‌های ستادی، تشکیلات قضایی و سازمان‌های وابسته قوه قضائیه، اظهار کرد: باید اسباب و لوازم ارتقاء بخش فرهنگ در جامعه فراهم شود و این مهم نیز با همکاری و هماهنگی تمامی بخش‌ها میسر می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر مباحثی در خصوص امنیت اخلاقی و اجتماعی، مبارزه با بداخلاقی اجتماعی، عفاف و حجاب و گشت‌های نامحسوس در سطح جامعه مطرح است که این جلسه و کارگروه‌های آن نیز می‌توانند این مباحث را در دستور کارهای خود قرار دهند.


صادقی اضافه کرد: برنامه اجرایی معاونت امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های نظامی و قضایی تدوین شده است و دبیرخانه آن در معاونت فرهنگی قوه قضائیه قرار دارد. از این رو مدیران و مسئولان فرهنگی حاضر در این جلسه می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهند.


معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: سیاست‌های معاونت فرهنگی در دو بخش درون و برون قوه تدوین شده است که باید مراحل تثبیتی آن انجام شود.


وی با بیان اینکه باید نسبت به گذشته حرکت جدی‌تری داشته باشیم، گفت: این امر به ارتقاء اثرگذاری بخش فرهنگی در جامعه کمک خواهد کرد.


صادقی عنوان کرد: همچنین انتظار می‌رود در سال 95 امر قرآنی را در سازمان‌ها و ادارات جدی تر عملیاتی کنیم و به امر قرآنی به عنوان یک وظیفه الهی و دینی نگاه شود.


وی خطاب به مدیران و مسئولان فرهنگی حاضر در جلسه گفت: انتظار می‌رود مباحث اخلاقی را در مجموعه‌های خود بیش از گذشته ترویج دهید و بر پیشرفت آن توجه داشته باشید، متأسفانه هنوز در برخی از مجموعه‌ مباحث اخلاقی ارائه نمی‌شود و این شایسته نیست و همه نیازمند هستیم اخلاق سازمانی و موعظه ای را دنبال کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته