پیشرفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به ۸۸ درصد رسید/ بخشی از آزادراه، تقاطع غیر همسطح میشود
به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، خیرالله خادمی از بازدید از روند اجرایی قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: در این بازدید که روز چهارشنبه ۴ آبان ماه انجام شد مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور و مجریان آزادراه تهران-شمال از سوی بنیاد مستضعفان حضور داشتند و خوشبختانه روند اجرایی پروژه بسیار خوب و فعال بود.
وی این پروژه را یکی از فعالترین پروژههای فعلی کشور خواند و عنوان کرد: قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال یکی از ۴ قطعه این آزادراه بوده که به طول ۲۲ کیلومتر در ادامه قطعه یک در حال اجراست و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش اول آن که برای بهرهبرداری پیش بینی شده، ۸۸.۵ درصد است که با برنامهریزی باند غربی قطعه ۲ و تونل شرقی را زیر ترافیک خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از فعالیت ۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه خبر داد و اظهار کرد: همچنین یک هزار و ۴۶۰ دستگاه ماشین آلات مختلف مرتبط با راهسازی در طول ۲۲ کیلومتر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال در تمامی ابنیهها و پلهای سرتاسر مسیر عملیات درحال فعالیت هستند.
خادمی با بیان اینکه در باند غربی و تونل شرقی عملیات پایانی درحال بهرهبرداری است اظهار کرد: تا کنون برای منطقه ۲ قریب به ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایهگذار تامین کرد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم اتمام عملیات را تا پایان سال رقم زنیم تصریح کرد: این منطقه یکی از سختترین مناطق راهسازی را دارد، بهگونهای که میتوان گفت یکی از سختترین عملیات راهسازی کشور است؛ چرا که در طول ۲۲ کیلومتر قریب به ۸۲ درصد از مسیر تونل و پل قرار میگیرد و یک سازه بتنی ممتد در سرتاسر ۲۲ کیلومتر در حال احداث بوده و عملیات را پیچیده کرده است.
خادمی وضعیت محور مذکور را تشریح کرد و گفت: باند شرقی منطقه از زیر باند غربی عبور میکند و مجدد روی باند خود میآید؛ این امر نیز اقدام جدیدی است که با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ریزشهایی که در این مکان صورت میگیرد باندها را روی یکدیگر ایجاد کردهایم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیات باند اول این آزادراه که در اولویت ما است تا پایان سال به اتمام برسد و برآنیم فضای ایمنی همچون تاسیسات کنترلی، روشنایی تونلها، نصب جت فنها و ... وارد کارگاه شوند و عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال در قطعه ۲ را تا پل زنگوله که پس از تونل طویل البرز و در محدوده استان مازندارن است، به صورت آزادراهی برای مردم عزیز کشور به بهرهبرداری رسانیم.
انتهای پیام/