دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول در گفت‌وگو با آنا

صورت مسئله را پاک نکنید، تیمی به نام امید وحدت نداریم/ تست دوپینگ از برخی تیم‌ها گرفته شد

صورت مسئله را پاک نکنید، تیمی به نام امید وحدت نداریم  تست دوپینگ از برخی تیم‌ها گرفته شد
مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور خبر داد از برخی تیم‌ها تست دوپینگ گرفته شده است.
کد خبر : 811776

مهرداد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره تست دوپینگ در رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول گفت: بحث دوپینگ در شرح وظایف کمیته پزشکی ورزشی است و هیچ یک از فدراسیون‌های ورزشی نمی‌تواند در این موضوع دخالت کنند. در واقع آن‌ها مسابقات را رصد می‌کنند و به انتخاب خودشان برای تست دوپینگ اقدام می‌کنند. در چند بازی اخیر این کار در مسابقات انجام شده و از برخی بازیکن تیم‌ها تست دوپینگ گرفته شده است.

** تیم شهرخودرو را به رسمیت می‌شناسیم

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در مورد شرایط تیم شهرخودرو و تعلیق مسابقه این تیم با خیبر خرم‌آباد اظهار داشت: از ابتدا ما تیمی به نام امید وحدت در مسابقات لیگ دسته یک نداشتیم و نخواهیم داشت. این تیم از نظر ما همان تیم شهرخودروی مشهد است که متأسفانه به دلیل مشکلات حقوقی و بدهی‌هایی که در گذشته داشته امکان حضور در مسابقات را نداشتند و تا زمانی که تکلیف بدهی‌ها و پرونده‌های قبلی این تیم مشخص نشود امکان تغییر مالکیت این تیم وجود ندارد. ما در سازمان لیگ تیم شهرخودرو را به رسمیت می‌شناسیم.

**نباید به اعتبار لیگ یک خدشه وارد کنیم

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف تیم‌هایی که از تیم امید وحدت در لیگ امتیاز گرفته‌اند به کجا می‌رسد و آیا در حق این تیم‌ها اجحاف نمی‌شود، گفت: تیم شهرخودرو به دلیل مشکلات و بدهی‌ها امکان جذب بازیکن را از ابتدای فصل نداشت، پنجره نقل و انتقالات این تیم هم بسته شده بود. در بازی آخر تیم با هفت بازیکن به میدان آمد و مسابقه هم نیمه‌تمام شد.  همانطور که گفتم ما تیم شهرخودرو را به رسمیت می‌شناسیم و حتی در برنامه‌ریزی لیگ تیم با نام شهرخودرو در برنامه گنجانده شده است. با این حال پس از بازی آخر این تیم جلسه‌ای در سازمان لیگ تشکیل و قرار شد با مدیرعامل باشگاه شهرخودرو، مدیران هیئت فوتبال استان خراسان رضوی و مدیران سازمان لیگ صحبت کنیم و شرایط این تیم را به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم، متأسفانه با شرایطی که این تیم دارد به اعتبار لیگ یک خدشه وارد می‌کند و باید در مورد آن تصمیم بگیریم.

**تمام نتایج در نیم فصل اول صفر اعلام می‌شود 

شفیعی تأکید کرد: در جلسه کمیته انضباطی در مورد این تیم تصمیم‌گیری می‌شود و آیین‌نامه مسابقات هم در مورد آن تعیین تکلیف خواهد کرد؛ طبق این آیین‌نامه تمام نتایج تیم شهرخودرو در نیم فصل اول صفر اعلام می‌شود. من خواهش می‌کنم به هیچ عنوان صورت مسئله پاک نشود؛ همانطور که گفتم از ابتدا ما تیم شهرخودرو را به رسمیت شناختیم، باید مشکلات این تیم حل شود تا شأن مسابقات هم حفظ و شائبه‌ای به وجود نیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته